آرشیو شنبه ۲۴‌شهریور ۱۳۸۶، شماره ۱۴۹۱
صفحه آخر
۲۰

جدایی شورای شعر از دفتر موسیقی ارشاد

گروه فرهنگی: تغییرات شورای شعر دفتر شعر و موسیقی وزارت ارشاد که پس از کناره گیری علیرضا قزوه دچار تحولاتی شده بود با جدا شدن از دفتر موسیقی و شعر وزارت ارشاد و پیوستن به معاونت فرهنگی ابعاد تازه یی گرفت. روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیروز در نمابری اعلام کرد حوزه شعر از دفتر موسیقی معاونت هنری جدا شد و از این به بعد تنها اشعاری که برای کلام موسیقایی در نظر گرفته شده باشد، در دفتر موسیقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برنامه ریزی و حمایت از شعر به طور مستقل در این دفتر انجام نمی شود.

در همین حال محمدحسین احمدی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت وگو با فارس درباره تغییرات صورت پذیرفته در این دفتر گفت: «شورای شعر از این به بعد تنها در خصوص بررسی اشعار موسیقایی ارائه شده برای اجرای صحنه یی یا تولید کاست فعالیت خواهد کرد.» به گفته احمدی انتخاب اعضای این شورا با ریاست علیرضا قزوه با توجه به چشم انداز وظایف قابل پیش بینی دفتر در خصوص کلیه مسائل مترتب بر شعر صورت می گیرد، گو اینکه در حال حاضر هم قرار نیست خود را از موهبت آرای صاحب نظران حاضر در شورای شعر محروم کنیم و مسلما شورا با حفظ ترکیب کامل خود و در چارچوب وظایف مشخص شده به فعالیت ادامه خواهد داد.»

بعد از کناره گیری علیرضا قزوه مشفق کاشانی به عنوان سرپرست موقت این شورا برگزیده شد. احمدی در این مورد گفت: «در چارت سازمانی جدید، شورا دیده نشده است ولی دفتر برای بهره مندی از نظرات صاحب نظران و اعتقاد به کارایی شورا بر فعالیت آن اصرار دارد. لذا بحث رئیس یا سرپرست نیست و فقط یک نفر به عنوان مسوول شورا رابط آن با بخش اداری است.»

در پی تغییرات رخ داده جشنواره شعر فجر نیز که سال گذشته با حمایت معاونت فرهنگی برگزار شد، زیرنظر معاونت فرهنگی به فعالیت خود ادامه می دهد و احتمال تغییراتی در آن وجود خواهد داشت.