آرشیو دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۳۷
شهرستان ها
۲۰

تا 15 فروردین 87 عکاسان جهان جلوه های اتحاد و انسجام اسلامی را به تصویر می کشند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مسابقه بین المللی عکس انسجام اسلامی با هدف به تصویر کشیدن جلوه های اتحاد و انسجام اسلامی توسط عکاسان جهان در تبریز برگزار می شود.

احمد احمدی منش در گفتگو با خبرنگار ما افزود: همزمان با سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی و در راستای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر چنگ زدن به ریسمان توحیدی و وحدت در زیر لوای کلمه الله و احتراز از فرعیات تفرقه انگیز، به همت اداره امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مسابقه عکسی با عنوان «انسجام اسلامی» در تبریز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: عکاسان هنرمند در سراسر جهان می توانند با به تصویر کشیدن آنچه در پیرامون خود از جلوه های اتحاد و انسجام اسلامی تجربه می کنند، توان خود را با یکدیگر محک بزنند.

احمدی منش خاطر نشان کرد:همچنین عکس های ارسالی می توانند سیاه و سفید یا رنگی باشد و عکاس می بایست فایل عکس ها را (درابعاد 1000 پیکسل در طول) روی CD به دبیرخانه ارسال نماید تا پس از انتخاب اولیه نسبت به ارسال اصل اثر اقدام کند(درمورد عکس های تهیه شده با فیلم عکاسی نیز نگاتیوها اسکن شده و ارسال شود.) وی افزود: به تمامی عکاسانی که آثارشان به بخش مسابقه راه یابد گواهی شرکت اعطا می شود.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 15 فروردین ماه 1387 بوده و انتخاب داوری و اطلاع رسانی 15 اردیبهشت 1387 و اختتامیه و اهدای جوایز3 خرداد 1387 خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه عکس های منتخب عودت داده نمی شود به ازای هر عکس انتخاب شده برای نمایشگاه و مسابقه 300 هزار ریال به صاحب اثر پرداخت می شود و کتاب نفیسی از اثر رسیده انتخاب و چاپ خواهد شد و نفرات اول تا دهم مسابقه در افتتاحیه آن مهمان خواهند بود.

وی درعین حال یادآور شد: به نفر اول دیپلم افتخار، تندیس مسابقه و یک هزار یورو جایزه نقدی داده می شود و نفرات دوم تا سوم نیز به ترتیب ضمن دریافت تندیس و دیپلم مشابه 800 و 500 یورو دریافت می کنند و نفر چهارم تا دهم لوح تقدیر و 300 یورو جایزه می گیرند.