آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار کشور
۳

آیت الله نوری همدانی: اتحاد دولت و ملت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

اتحاد دولت و ملت مهمترین دستاورد انقلاب است.

آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از فرماندهان و افسران نیروی زمینی سپاه با تاکید بر فاصله زیاد حکومت و مردم در دوران قبل از انقلاب گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر سه رکن اساسی رهبری، مردم و دین مقدس اسلام به پیروزی رسید و رهبر کبیر انقلاب در شرایطی توانست بدون تکیه بر شرق و غرب نهضت مردمی ایران را مدیریت و به پیروزی رساند که هر حرکت انقلابی، وابسته به کمونیسم روسیه و یا قدرت اروپا و آمریکا بود.

وی جدایی مبانی فکری حوزه و دانشگاه و دولت و ملت در زمان طاغوت را عامل فقر فکری و فرهنگی و اجتماعی کشور در گذشته عنوان کرد و گفت: امام خمینی تلاش کردند با ایجاد وحدت میان ملت ایران این فاصله ها را از میان بردارند و همه مردم در سایه چتر انقلاب به وحدت و خودباوری برسند.

آیت الله نوری همدانی اتحاد دولت و مردم را از ثمرات گرانقدر انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: باید برای تقویت و حفظ این وحدت تلاش کنیم تا همیشه انقلاب و ندای اسلامی در جهان زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: برچیده شدن نظام سلطنتی در کشورمان و تغییر رژیم حکومتی به حکومت اسلامی عامل مهمی در پیروزی و جهانی شدن حرکت انقلابی امام راحل و مردم ایران است.