آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار خارجی
۱۶

16 بهمن

¤ مجله اشپیگل (آلمان): امام خمینی اظهار داشت: نظام آینده مملکت بر اساس عقیده اکثریت ملت استوار خواهدبود و آنهایی که در میان توده های عظیم ملت همچون قطره ای در اقیانوس به حساب می آیند نخواهند توانست و اجازه نخواهند داشت که خواستشان را به ملت تحمیل کنند.

امام خمینی در رابطه با موضع خود در مورد اسراییل گفت: کشورهای عرب برای جنگ با اسراییل احتیاجی به ما نخواهند داشت. آنها نباید اجازه دهند که موجودیت اسراییل بیشتر از این ریشه بدواند. ما کلیه روابطمان را با اسراییل قطع خواهیم کرد چرا که هیچ حقی برای موجودیت اسراییل قائل نیستیم.

بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود، فلسطین جزیی از قلمرو اسلامی است و باید به مسلمانان بازگردانده شود.

¤ شبکه خبری بی بی سی (انگلیس): شاهپور بختیار در تلاش است که با آیت الله خمینی ملاقات و بحران را بدون خونریزی حل کند. وی مدعی است که اگر دولت اسلامی برقرار شود دست به اقدام خشن خواهد زد.

¤ خبرگزاری تاس (شوروی سابق): پس از بازگشت آیت الله خمینی به ایران دو قدرت در کشور ایجاد شده است. دولت بختیار درموقعیتی نیست که کنترل اوضاع را برعهده داشته باشد.

¤ خبرگزاری آسوشیتدپرس (آمریکا): چند روز آینده برای ایران بسیار حساس خواهدبود چرا که مبارزه بین آیت الله خمینی و شاهپور بختیار برای کنترل قدرت در جریان است.

مردم در دیدارهای خود با امام خمینی احساسات زیادی از خود نشان می دهند و امام خمینی به احساسات آنها پاسخ می گوید. در یکی از این رویدادها، ایشان کودکی را مشتاقانه در آغوش می فشارند و کودک شوق زده به گریه می افتد.