آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
حوادث
۱۵

توضیحات دادستان کرج درباره علت قطع 5هزار اصله درخت در جاده چالوس

دادستان کرج گفت: قطع پنج هزار اصله درخت در جاده چالوس به صورت قانونی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرهادی اظهار داشت: چند سال قبل یک شرکت خصوصی در کرج با هدف تصرف اراضی و ایجاد مالکیت در زمینهای جاده چالوس اقدام به قطع غیرقانونی درختان در 80 کیلومتر از اراضی حاشیه جاده چالوس و کاشت درختان جدید در این محوطه کرده بود، که این اقدام در فروردین 86 متوقف شد.

وی افزود: پس از اجرای حکم توقف کاشت درخت در این محوطه شرکت مذکور از غفلت مسئولان مربوطه استفاده کرده و در روزهای تعطیل کار کاشت درخت را تا پنج هزار اصله ادامه داد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این شرکت با هدف تصرف زمین، اقدام به این عمل کرده است تا پس از کاشت با جوسازی علیه اقدام قانونی دستگاه قضایی مبنی بر قطع درختان این زمینها را تصرف کند.

فرهادی در اثبات این حرف عنوان کرد: کاشت درختان مثمر به نیت استفاده از ثمرات آن در آینده نشان دهنده هدف این شرکت از ایجاد علقه به این زمین است.

وی با تاکید بر اینکه این اراضی متعلق به عامه مردم است، یادآور شد:علاوه بر این مسئله این درختها در حریم رودخانه واقع شده و امکان ایجادخطر در زمان افزایش آب رودخانه با کاشت درختان افزایش می یافت و عمل قطع طبق مصوبه شورای امنیت ملی و قانون حریم رودخانه اداره آب قابل اجرا بوده است.