آرشیو پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷، شماره ۱۴۸۷
بانک و بیمه
۱۲

اجلاس روسای بانک های مرکزی کشورهای آ.سه.آن در ویتنام کار خود را آغاز کرد

شانزدهمین اجلاس روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) از روز دوشنبه در شهر دا نانگ ویتنام آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در این اجلاس که بخشی از دوازدهمین اجلاس وزرای دارایی کشورهای آ.سه.آن محسوب می شود، نمایندگان بانک های مرکزی کشورهای عضو آ.سه.آن به بررسی موضوعات مختلف از جمله تدوین سیاست های همگرایی پولی ومالی کشورهای عضو، توسعه بازار سرمایه و آزادسازی سیستم های مالی می پردازند.

بنا به این گزارش، نتایج این اجلاس به علاوه نتایج اجلاس معاونان مالی روسای بانک های مرکزی کشورهای آ.سه.آن و سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی اواخر هفته جاری به وزرای دارایی کشورهای آ.سه.آن ارائه خواهد شد. وزرای دارایی کشورهای عضو آ.سه.آن قرار است در اجلاس سالانه خود به ارزیابی این سیاست ها و راهکارها بر اساس وضع اقتصاد جهانی و منطقه ای بپردازند.

رهبران کشورهای آ.سه.آن در اجلاس اخیر خود که در نوامبر سال 2007 در سنگاپور برگزار شد، ضمن امضای منشور این اتحادیه، بر لزوم تصویب آن در طول یکسال آینده تاکید کردند.

کشورهای عضو آ.سه.آن شامل اندونزی، تایلند، مالزی، سنگاپور، فیلیپین، ویتنام، برونئی (دارالسلام)، لائوس، کامبوج و میانمار هستند.