آرشیو دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، شماره ۱۵۲۶
استان ها
۳۱

آغاز پذیره نویسی نخستین نیروگاه برق بادی خراسان رضوی در خرداد ماه

مشهد – خبرنگار دنیای اقتصاد: خردادماه سال جاری پذیره نویسی نخستین نیروگاه برق بادی بخش سهامی عام کشور (مجتمع نیروگاه های فراگامان) در منطقه نصرت آباد واقع در خراسان رضوی آغاز می شود.

مدیر روابط عمومی مجتمع نیروگاه های فراگامان با اعلام این خبر با بیان اینکه این نیروگاه به قدرت اسمی 10هزار کیلووات به زودی به بهره برداری می رسد، افزود: این مجتمع به منظور تحقق آرمان های نظام و بر مبنای مشارکت عموم مردم در آبادانی کشور و حرکت های زیربنایی، سهام خود را به صورت حق تقدم در خردادماه سال جاری برای عموم هموطنان و با تسهیلات ویژه برای کارمندان دولت، اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های مرتبط واگذار می کند.

عارف خجسته باغدار با بیان اینکه ساخت خوشه صنعتی تولید توربین های بادی برای راه اندازی نیروگاه های 1000مگاواتی منطقه سیستان از دیگر اهداف مجتمع نیروگاه های فراگامان است، گفت: با تحقق این هدف ضمن ایجاد زمینه صادرات برق و تکنولوژی به کشورهای خاورمیانه، ایران جزو کشورهای دارنده این فن آوری خواهد بود.

وی اضافه کرد: فازهای پنج گانه تولید و ساخت نیروگاه 1010مگاواتی فراگامان نیز طی 5 سال آینده به بهره برداری می رسد که در دومین فاز آن، طی 6 ماه آینده برای نخستین بار به 10هزار خانوار برق رسانی خواهد شد