آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

سایت آفتاب: حضور خاتمی موجب نارضایتی بدنه اصلاحات می شود

سایت نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از حضور خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: حضور یکجانبه خاتمی موجب نارضایتی بدنه جریان اصلاحات می شود.

آفتاب نیوز در مطلبی با اشاره به مخالفت بسیاری از اصلاح طلبان با کاندیداتوری خاتمی به بیان دلایل این مخالفت ها پرداخت و تصریح کرد: آنان نگران بوده و هستند که حضور یکجانبه خاتمی موجب نارضایتی در بدنه جریان اصلاحات و بیشتر در میان طیف های سنتی این جریان شود که احساس نادیده گرفته شدن در آن ها ایجاد می شود.

سایت وابسته به کارگزاران همچنین آمدن خاتمی را موجب حضور دیگر کاندیداهای اصلاح طلب از جمله کروبی دانست و نوشت: این وضعیت می تواند به شکستن آراء اصلاح طلبان بیانجامد که نتیجه محتوم آن چیزی جز عاقبت تفرق در انتخابات 84 را به دنبال نخواهد آورد که همانا پیروزی رئیس دولت نهم یا یک کاندیدای غیر اصلاح طلب دیگر در انتخابات را منجر خواهد شد. آفتاب نیوز در ادامه به خاتمی توصیه کرد که پیشنهاد حزب کارگزاران سازندگی مبنی بر طرح انتخاب دموکراتیک کاندیدای اصلاح طلبان را اجرا کند تا معلوم شود وزن سیاسی اش در میان اصلاح طلبان چقدر است.

این سایت پس از طرح پیشنهاد خود می نویسد: «امکان دارد منتقدان بگویند اگر خاتمی در چنین نشستی رای لازم را به دست نیاورد چه؟ آن هنگام چه باید کرد؟» و بلافاصله پاسخ می دهد: «باید اذعان داشت که چنانچه کاندیدایی در میان همفکران خویش حائز اکثریت قاطع نشود حضور وی در عرصه تا حد زیادی بلاموضوع خواهد بود که هیچ گزاره و گزینه ای در سیاست وحی منزل به حساب نیامده و نمی آید.»

سایت آفتاب در ادامه می نویسد: «اگر زمزمه هایی مبنی بر کاندیداتوری افرادی همچون حجت الاسلام مهدی کروبی وجود دارد مطمئنا از آن رو نیست که آنان به وضعیت کشور آگاهی ندارند بلکه احتمالا به دلیل نگرانی هایی است که از تکرار مشکلات دوران ریاست جمهوری خاتمی در دوره مجدد دارند.»