آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار کشور
۳

رهبر معظم انقلاب درگذشت همسر سومین شهید محراب را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ارسال پیام تسلیتی، درگذشت همسر سومین شهید محراب، آیت الله صدوقی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی صدوقی، فرزند آن مرحومه آوردند: درگذشت والده مکرمه آن جناب و همسر گرامی شهید محراب مرحوم آیت الله صدوقی «رضوان الله تعالی علیهما» را به جناب عالی و دیگر فرزندان و بازماندگان آن مرحومه تسلیت عرض می کنم.

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام از خداوند متعال شمول رحمت واسعه اش را برای آن بانوی صبور و باایمان مسالت کرده اند.

بنابراین گزارش مراسم بزرگداشت همسر مکرمه سومین شهید محراب آیت الله صدوقی دیروز در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، مدیران و مسئولان استان، روحانیان و برخی شخصیت های کشوری و از جمله سیدمحمد خاتمی، رئیس سابق جمهوری حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در این مراسم ضمن قرائت پیام تسلیت رهبر انقلاب گفت: در دین اسلام، مقام زن روشن ترین وضعیت را نسبت به سایر ادیان آسمانی دارد.

وی اظهار داشت: زن در قبل از اسلام مجموعه ای از بدرفتاریهار ا متحمل می شد و جزو ابزار و اثاثیه منزل بود و با ظهور اسلام تغییر و تحولات اساسی در این امر ایجاد و زن از جایگاه واقعی برخوردار شد.

وی با اشاره به وضعیت زنان در جامعه امروزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شخصیت زن در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد حمله واقع می شود و در برخی کشورهای اسلامی نیز هنوز نتوانسته اند آنچه را که در اسلام آمده و معقول و اسلامی است را در رابطه با شخصیت زن در جامعه پیاده کنند.

راشد یزدی بدحجابی و برخی ناهنجاری های امروز کشور را توجه نکردن به آنچه اسلام گفته است، دانست.

وی همچنین با اشاره به نجابت و بزرگواری مثال زدنی حاجیه خانم کرمانشاهی گفت: ایشان همسر بسیار خوبی برای آیت الله صدوقی بودند و زحمات فراوانی برای تربیت فرزندان خود کشیدند.