آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار کشور
۳

وزیر ارشاد: بزرگداشت انقلاب را به مردم بسپارید

سرویس ادب و هنر-

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برنامه های بزرگداشت سی امین سالگرد انقلاب اسلامی باید به مردم واگذار شود.

وزیر ارشاد در دیدار اعضاء شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه های متنوع و شایسته سالگرد پیروزی انقلاب، بر برافراشته شدن پرچم افتخار ملت ایران بر قله سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کرد.

محمدحسین صفارهرندی با اشاره به دشمنی های پیگیر و مداوم دشمنان در دوران انقلاب افزود: دشمنان بسیار تلاش کردند این انقلاب به 10 سال هم نکشد، اما به لطف خدا امروز به 30سالگی آن نزدیک می شویم، در حالی که برخلاف سایر انقلاب ها، انقلاب اسلامی جوانتر و پویاتر از هر روز می شود.

وی اظهار داشت: در سی امین سال انقلاب باید قدرت نفوذ و تاثیر و نیز رمز شکوفایی و سرزندگی آن که توانسته در صحنه های بین المللی جای خود را بازتر کند و نظم باطل جهانی را به چالش کشاند تبیین شود.

وزیر ارشاد واگذاری کارها به مردم و قالب شکنی در نحوه اجرای برنامه های مناسبت های انقلاب را ضروری دانست و گفت: هنر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می تواند یک نوع بازنگری در مدیریت مراسم و نیز واگذاری کارها به مردم باشد.

وی با اشاره به برنامه های وزارت ارشاد برای برگزاری بهتر مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب گفت: ما از سال گذشته حوزه های تخصصی را مامور کردیم تا با مرور گذشته کمبودها را شناسایی و امسال آنها را جبران کنند. باید حق انقلاب در30 سال دوم بهتر از 30 سال اول ادا شود.

صفارهرندی در ادامه واکنش سریعتر و قویتر در مقابل کنش های صحنه های بین المللی را ضروری دانست و افزود: واسپاری امور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مردم یکی از راه هایی است که می توان با آنها در مقابل کنش ها و صحنه های بین المللی سریعتر عمل کرد.

وزیر ارشاد افزود: برنامه ها و مناسبت های مختلف به تناسب موضوع توسط دانشجویان و اقشار مختلف مردم می تواند تحت هدایت و حمایت شورای هماهنگی انجام گیرد، ضمن این که در مقابل وقایع و کنش های بین المللی نیز سریع تر واکنش نشان داده می شود.