آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

با همکاری مردم مصرف برق در تهران کاهش یافت

با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در مدیریت مصرف برق و همکاری شهروندان تهرانی مصرف برق در تهران کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با وجود افزایش 5درصدی به تعداد مشترکان برق در تهران و اجرای برنامه های مدیریت مصرف و صرفه جویی هوشمندانه، مصرف برق در تهران کاهش چشمگیری داشته است.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با توجه به خشکسالی اخیر و کمبود تولید برق در نیروگاههای برق آبی برای مدیریت مصرف برق اقدام به خاموش کردن 50درصد روشنایی معابر اصلی شهر، توزیع بیش از 350 هزار شعله لامپ کم مصرف به شهروندان، اجرای طرح ضربتی جمع آوری لامپ های پرمصرف بخش تجاری در بازار بزرگ تهران کرده است.

بنابر این گزارش: این شرکت هم چنین با اطلاع رسانی به کلیه واحدهای اداری و دولتی، مساجد، پادگان ها، خوابگاه ها و اطلاع رسانی از طریق قبض های برق به تمامی مشترکان و تهیه بروشور، کتاب و جزوه درباره روش های درست مصرف کردن برق در زمینه کاهش مصرف برق تلاش کرده است.

از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ برای مدیریت مصرف برق می توان برپایی غرفه های مدیریت مصرف در مناطق مختلف شهر آموزش مدیریت مصرف به معلمین مدارس راهنمایی تهران مدیریت مصرف روشنایی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر تهران، بازدید از 500 ساختمان دولتی و نظارت بر کاهش مصرف برق و هماهنگی با مکان های عمومی مانند فرودگاهها و ترمینال برای صرفه جویی در مصرف برق اشاره کرد.