آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

نشست 3ساعته مسئولان بانک ها برای رفع موانع وام بانکی

در نشست مشترک مسئولان بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی، راهکارهای تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، مدیران عامل بانک ها مشکلات موجود بر سر راه پرداخت تسهیلات بانکی را مطرح کردند و سپس راهکارهایی برای رفع این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

انحراف تسهیلات بانکی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و قرار شد مسئولان بانک ها نظارت بیشتری بر نحوه هزینه شدن تسهیلات اعطایی خود داشته باشند.همچنین در این نشست مشترک دغدغه های رئیس جمهوری درخصوص رفع سریع موانع تسهیلات دهی بانک ها بررسی و مقرر شد با تداوم این جلسات راهکارهای عملیاتی در این خصوص اتخاذ شود.

به گزارش مهر، طی روزهای اخیر رئیس جمهوری در نامه ای به طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی خواستار اقدام بدون مماشات و اتلاف وقت وی برای رفع مشکلات جدی اخیر در تسهیلات دهی بانک های دولتی به اقشار مردم شد.

رئیس جمهوری در این نامه به مظاهری نوشته است: چنانچه می دانید مدتی است علی رغم پشتیبانی بانک مرکزی، ارائه تسهیلات به اقشار گوناگون در برخی از بانک های دولتی با مشکلات جدی مواجه شده است و بخش های مختلف اقتصادی در آستانه آسیب های سنگین و بعضا جبران ناپذیر قرار گرفته اند.

احمدی نژاد در این نامه این وضعیت را که به بهانه عدم بازگشت منابع و یا کنترل برداشت از بانک مرکزی و محدودیت چاپ و توزیع خارج از قاعده چک پول ها انجام می شود، موجب بروز تبعات منفی اقتصادی گسترده و به علاوه تضعیف بانک های دولتی دانست.