آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

بررسی طرح تحول اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران

بررسی ابعاد مختلف طرح تحول اقتصادی در کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران آغاز شده و قرار است در پانزدهمین نشست هیئت نمایندگان بخش خصوصی به بحث و بررسی گذاشته شود.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت فوق العاده هدفمندی یارانه ها و تاثیر آن بر بخش های مختلف اقتصادی در حال و آینده کشور، مرکز هم اندیشی برای توسعه بخش خصوصی وابسته به اتاق تهران از ابتدای اعلام برنامه های طرح تحول اقتصادی به بررسی ابعاد مختلف طرح مورد نظر رئیس جمهور پرداخته و حاصل نشست های متعدد این مرکز که با حضور تعدادی از مدیران و اساتید شناخته شده اقتصادی است، در پانزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران که امروز برگزار می شود ارایه خواهد شد.

وی افزود: طرح تحول اقتصادی 7 محور عمده دارد که براساس برنامه ریزی ها قرار است، همه محورها در کمیسیون های مختلف اتاق تهران بررسی و نتیجه نهایی که دیدگاه نمایندگان بخش خصوصی در مورد این طرح مهم است، به اطلاع جامعه اقتصادی کشور برسد.

آل اسحاق افزود: محور امور گمرکی طرح، بارها در کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران مطرح شده و در این زمینه از نتایج همایشی که اخیرا در مورد چالش های گمرک و حمل و نقل برگزار شد، استفاده خواهیم کرد اما این انتظار وجود دارد که ابعاد گوناگون طرح تحول امور گمرکی با حضور رئیس کل گمرک ایران در نشست های اتاق تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در زمینه تحولات امور بانکی که یکی دیگر از محورهای طرح تحول است، کمیسیون امور بانکی اتاق تهران به زودی برنامه های ویژه ای برای بررسی ابعاد مختلف تحولات بانکی ارایه خواهد کرد و ما امیدواریم در این زمینه بازتاب دهنده دیدگاه های واقعی بخش خصوصی باشیم.