آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور: قیمت واقعی تولید آب هنوز مشخص نیست

دولت ابتدا باید قیمت واقعی آب را با اعمال مدیریت مناسب محاسبه کند و به یک قیمت منطقی برسد تا یارانه آن نیز به شکل واقعی در آید و سپس خود این یارانه را به جای مردم پرداخت کند.

«مجید نامجو»- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور- در گفت وگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: از یارانه کل 350 میلیارد تومانی 200 میلیارد تومان آن به بخش آب شهری و 150 میلیارد تومان آن در بخش آب روستایی پرداخت می شود.

وی قیمت تمام شده آب را 350 تومان ذکرکرد و گفت: قیمتی که در دفاتر ثبت می شود 140 تومان است که با نرخ 80 تومان به مشترکان فروخته می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه آب در هدفمند کردن یارانه ها وجود ندارد و اجرای این امر به سیاست های دولت بازمی گردد، براجرای دو اقدام مهم در راستای هدفمند کردن آب تاکید کرد.

نامجو گفت: دولت ابتدا باید قیمت واقعی آب را با اعمال مدیریت مناسب محاسبه کند و به یک قیمت منطقی برسد تا یارانه آن نیز به شکل واقعی در آید و سپس خود این یارانه را به جای مردم پرداخت کند.

وی پیشنهاد کرد که دولت بند «ج» تبصره 39 را که براساس آن باید آب را به قیمت تکلیفی به مردم بفروشد، این قیمت یک نرخ واقعی و درست محاسبه شده باشد.

نامجو در ادامه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها را مستلزم اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: ابتدا باید مشکل زیان ده بودن شرکت ها به ویژه در بخش آب حل شود و پس از آن سایر اقدامات صورت گیرد.