آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

وزیر صنایع و معادن: فروش خودرو گازی بدون موتور پایه گازسوز ممنوع می شود

وزیر صنایع و معادن از ممنوع شدن فروش خودروهای گازسوز بدون موتور پایه گازسوز در آینده نزدیک خبر داد.

علی اکبر محرابیان در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی سی.ان.جی در تهران اعلام کرد: به زودی خودرو با موتور پایه گازسوز سایپا وارد بازار می شود.

به گفته وی در حال حاضر ایران خودرو توان تولید 200 هزار خودرو با موتور پایه گازسوز را دارا است ضمن اینکه عدم فروش خودروهای بدون پایه گازسوز نیز در دستور کار قرار دارد.

محرابیان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر موتور سی.ان،جی سوز خودروی 206 با طراحی فرانسوی در حال نصب است ضمن اینکه موتور ملی پایه گازسوز EF5 ایرانی که در داخل کشور طراحی و ساخته شده است، بر روی خودروهای سمند نصب می شود.

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه قانون تکلیف پرداختن به موضوع سی.ان.جی را مشخص کرده است، اظهار امیدواری کرد با قول مساعد مسئولان توجه به این موضوع پررنگ تر از گذشته دنبال شود.

به گفته وی سال گذشته حدود 426 هزار خودرو گازسوز در کشور تولید و عرضه شد و این در حالی است که امسال حدود 120 هزار خودرو گازسوز در چهارماهه اخیر تولید شده است.

محرابیان مجموع خودروهای گازسوز در دو سال گذشته را حدود 700 هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: به دلیل افزایش عرضه خودروهای گازسوز در دو سال گذشته تقاضا تامین و شرایط به حالت عادی بازگشت.

وزیر صنایع و معادن تاکید کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور توان تامین تقاضای بازار را دارد اما موضوع تامین ایمنی خودروهای گازسوز مسئله ای است که اگر تامین نشود فرصتهای صنعت سی.ان.جی به تهدید تبدیل می شود.وی تصریح کرد: طرح سی.ان.جی در کشور یک طرح بنیادین با فعالیت اساسی و زیربنایی است که باید به صورت دایمی اجرا شود.