آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

جریمه 444 مصالح فروش متخلف

444 واحد مصالح فروشی با تخلفاتی نظیر گرانفروشی، تقلب، امتناع از عرضه کالا(احتکار)، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت و صدور فاکتور شناسایی شدند.

احمد عبداللهی نژاد رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان بازرگانی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری بازرسان این اداره به منظور نظارت بر توزیع سیمان بازرسی هایی را انجام دادند و موفق به شناسایی 444 واحد متخلف از 1611 واحد بازرسی شده گردیدند. وی ارزش کالاهای کشف شده را 818 میلیون و 43 هزار تومان اعلام کرد و گفت: پرونده متخلفین به تعزیرات ارسال شده است. همچنین روابط عمومی سازمان بازرگانی استان تهران اعلام کرد: مرحله سوم طرح مبارزه با واحدهای صنفی متخلف برگزار شد. با اجرای این طرح 4 واحد صنفی به علت تکرار تخلف گرانفروشی به پرداخت جزای نقدی و نصب پلاکارد بر سردر محل کسب محکوم شدند. در صورت تکرار تخلف توسط این واحدها محل کسب پلمب و جواز کسب برای همیشه باطل می شود. این گزارش حاکی است: قاسم تختی پور رئیس اداره بازرگانی شهرستان ری در خصوص عملکرد 15 روزه واحدهای بازرسی این شهرستان گفت: در نیمه دوم تیرماه سال جاری تعداد 123 مورد تخلف از طریق گزارش های مردمی یا ناظرین افتخاری اطلاع داده شده که از این تعداد 21 پرونده برای رسیدگی و بررسی و تعزیرات ارسال شد.

وی در ادامه بیان کرد: ارزش ریالی کل تخلفات کشف شده بیش از 4 میلیون و 818 هزار ریال برآورد شده است.

وی در خصوص وضعیت بازرسی از کالاهای احتکار شده گفت: تعداد 33 مورد بازرسی از انبارهای شهرستان ری صورت گرفته که بیشرین کالای کشف شده، روغن نباتی، نوشابه، آبمیوه، شیرینی، قند و شکر و چای بوده است.