آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد برگزاری 10 مناقصه توسعه میادین نفتی و گازی تا پایان سال

10 بسته از مناقصه های توسعه میادین نفتی و گاز امسال به مرحله برگزاری مناقصه خواهد رسید.

سیف الله جشن ساز- مدیرعامل شرکت ملی نفت- با بیان این مطلب و این که معرفی بیش از 15 بسته پروژه ای و صنعتی نفت و گاز در گردهمایی های داخل و خارج کشور انجام می شود، اظهار داشت: در این راستا تعدادی از این بسته ها تا 45 روز آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: معرفی پروژه های نفت و گاز در قالب بسته های مشخص در جهت جذب شرکای خارجی و منابع جدید کاری است.

به گفته وی طی دو تا سه سال گذشته فعالیت های مناسبی در زمینه اکتشاف نفت و گاز انجام شده و میادین مختلفی آماده توسعه هستند که در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز اقدام به توسعه و بهره برداری از آنها خواهد شد.

به گزارش ایسنا مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر این که 10 بسته از مناقصه های توسعه میادین نفتی و گاز امسال به مرحله برگزاری مناقصه خواهد رسید، تصریح کرد: به این ترتیب کسانی که خواهان سرمایه گذاری هستند، می توانند در آن شرکت کنند. در این زمینه این گونه بسته ها مورد استقبال شرکت های اروپایی و آسیایی قرار می گیرد.

وی در حاشیه نخستین کنفرانس نظام حقوقی و قراردادهای صنعت نفت با اشاره به بازار رو به رشد صنعت نفت و گاز ایران بر وجود زمینه های سرمایه ای متعدد این حوزه در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: این پروژه ها در بسته های مشخصی تعریف می شوند که هر طرح به عنوان یک بسته به بازارهای داخلی و خارجی ارائه می شود.