آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار ورزشی
۱۳

علی آبادی خبر داد موافقت صدا و سیما با حق پخش تلویزیونی فوتبال

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی برنامه ریزی برای پخش و یا عدم پخش مسابقات فوتبال از تلویزیون را مسئله ای بین فدراسیون فوتبال و صدا و سیما دانست و اعلام کرد: حق پخش از سیما بخشی از حقوق حقه ورزش کشور است.

محمد علی آبادی که یکشنبه شب در حاشیه افتتاحیه ورزشگاه بزرگ فوتبال شهدای ساری با خبرنگاران رسانه های گروهی در ساری سخن می گفت، افزود: براساس وظیفه چند نشست با ضرغامی رئیس صدا و سیما داشته ایم و ایشان با پرداخت حق پخش مسابقات موافقت کرده اند.

وی تصریح کرد: حق پخش فوتبال حق قانونی باشگاه ها است و ما نیز از دستیابی به این حق حمایت می کنیم.علی آبادی درباره واگذاری تیم های لیگ برتری به استان ها گفت: این بحث مسئله ای بین فدراسیون و استان ها است و ما براساس سیاست تمرکززدایی از این موضوع حمایت می کنیم.

وی به واگذاری تیم راه آهن به مازندران گفت: تامین منابع مالی مهمترین مسئله است که باید بین طرفین حل شود، البته من معتقدم مازندران ورزشی به وسعت یک کشور دارد و در 49 رشته ورزشی شناسایی و ثبت شده کشور، حضوری موفق دارد.

رئیس سازمان تربیت بدنی به جایگاه ورزش کشور که از رتبه دهم به ششم آسیا رسیده است اشاره کرد و گفت: براساس برنامه با اعزام ورزشکاران در مسابقات رسمی آسیایی کوانجو چین در سال 2010 میلادی جایگاه ورزش به رتبه چهارم خواهد رسید.وی از افزایش حضور ورزشکاران ایرانی به عنوان موفقیت عملکردی ورزش در دولت نهم یاد کرد و در پاسخ به پیش بینی کسب مدال در المپیک، اظهار داشت: ما پیش بینی نمی کنیم، بلکه ادعا می کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه دولت نهم با هدف و برنامه ریزی مشخص ورزش کشور را به صورت متوازن در همه مناطق توسعه داده است، گفت: اکنون 75 درصد پروژه های مصوب در سفرهای هیئت دولت به استان ها، افتتاح و به بهره برداری رسیده است.