آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار ورزشی
۱۳

30 آذر تا 4 دیماه دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در اصفهان برگزار می شود

اصفهان- خبرنگار کیهان:

طرح کانون مدرسه با هدف ایجاد خلاقیت و افزایش توانمندیهای دانش آموزان 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک در سطح کشور به اجرا درمی آید.

مهندس «محسن چینی فروشان» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، که به منظور افتتاح 27 پروژه مرکز فرهنگی- هنری به اصفهان سفر کرده بود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این طرح به طور مشترک بین کانون و وزارت آموزش و پرورش در سال شکوفایی و نوآوری در سطح مدارس ابتدایی به اجرا در می آید.

مهندس چینی فروشان با بیان اینکه این طرح ابتدا در 10 درصد مدارس ابتدایی کشور به اجرا درمی آید گفت: در فاز نخست کشف استعدادها و افزایش خلاقیت ها و حفظ توانائی های دانش آموزان 300 هزار دانش آموز دوم تا پنجم در 2 هزار مدرسه در کشور در این طرح شرکت می کنند.

وی طرح کانون مدرسه را سه ساله خواند و یادآور شد: هر دانش آموز در طول سال 8 بار به مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعزام و با روش های غیرمستقیم به دروس در نظر گرفته شده می پردازند.

به گزارش خبرنگار ما چینی فروشان با اعلام اینکه دومین جشنواره بین المللی قصه گویی روزهای 30آذر تا 4 دی ماه در اصفهان برگزار می شود، افزود: علاوه بر حضور قصه گویان آزاد، محلی، منطقه ای و مراکز فرهنگی، هنری کشور، قصه گویان 20 کشور جهان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قصه گویی در شیراز، این جشنواره را بسیار جذاب و شیرین برای مخاطبان آن به ویژه کودکان و نوجوانان ذکر کرد و گفت: اصفهان تجربه بالایی در جشنواره ها به ویژه هنری دارد و بی شک دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در این شهر از جایگاه خاصی برخوردار خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودک در اصفهان را یک امتیاز ویژه برای این جشنواره ذکر کرد و افزود: جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در اصفهان به بلوغ خوبی رسیده بود و دنیا جشنواره را به نام اصفهان می شناختند.

مهندس چینی فروشان با ابراز نگرانی از عدم برگزاری این جشنواره در اصفهان، حمایت های همه جانبه شهرداری شهر از این رخداد فرهنگی را ستود و در عین حال گفت: هر چند همدان برای برگزاری این جشنواره تلاش می کند، اما تجربه اصفهان را ندارد و انصافا این جشنواره با نام اصفهان عجین شده بود.