آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
اخبار ورزشی
۱۳

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا: روحیه شهادت طلبی فرصت تجاوز را از دشمن گرفته است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نیروهای مسلح گفت: روحیه شهادت طلبی، استقامت و آمادگی در مقابل دشمنان، موجب شده دشمن نتواند به کشور ما تجاوز کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سرلشکرسید یحیی رحیم صفوی در دومین کنگره لاله های زهرایی، در مراسم تجلیل از شخصیت سرلشکر شهید بابایی به عنوان علمدار آسمان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان داشت: برگزاری چنین کنگره هایی بسیار لازم است چرا که در این کنگره ها می توانیم به شناختی از شهدا دست یابیم.

وی ادامه داد: ما باید شهدا را به نسل دوم و سوم انقلاب به عنوان انسان های الگو و نمونه که در مکتب اسلام و امام ساخته شده اند، معرفی کنیم زیرا جوانان ما نیاز به الگوسازی دارند و شهدا بهترین الگو برای جوانان امروز و فردا هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نیروهای مسلح اضافه کرد: با برگزاری این کنگره ها به سمت قله های عزت، کرامت و شجاعت شهیدان حرکت می کنیم و اگر به شهیدان عشق می ورزیم باید به راه، هدف و آرمان های آنها نیز عشق ورزیم و در جهت آرمان های آنها حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: ملت های انقلابی که می خواهند استقلال خود را حفظ کنند، احتیاج به روحیه جهادی و حماسی دارند و اگر روحیه حماسی، استقامت، شهادت طلبی و آمادگی در مقابل دشمنان ستمگر در ملت و جوانان ما زنده باشد دشمن به این ملت، کشور و انقلاب چشم نمی اندازد.

رحیم صفوی افزود: اگر دولتی روحیه جهادی، شهادت طلبی، دفاع و آمادگی خود را حفظ کند دشمن می داند در صورت هجوم به این ملت و کشور موفق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ظرفیت استقامت ملت ایران بی انتهاست و این ملت در هشت سال دفاع مقدس نشان داد تحمل دادن 200 هزار شهید و 300 هزار جانباز را دارد اما آیا دشمنان ما ظرفیت کشته شدن چهار تا پنج هزار نیرو را دارند.

گفتنی است در ادامه این مراسم از مادر شهید سرلشکر عباس بابایی تقدیر به عمل آمد.