آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
صفحه آخر
۱۶

افشای همکاری اسرائیل و عربستان برای بی ثبات کردن اوضاع لبنان

یک پایگاه خبری صهیونیستی از همکاری اسرائیل با عربستان سعودی برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی لبنان و براندازی جریان های مسیحی و شیعی مخالف با دولت لبنان پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «فیلکا»، منابع آگاه امنیتی در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی طرحی را آماده کرده است که براساس آن عربستان سعودی یک میلیارد دلار برای براندازی جریان های مسیحی و شیعی مخالف با دولت لبنان به «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی می پردازد.

فعالیت هایی که بر اساس این طرح پیش بینی شده شامل تبلیغات، جنگ روانی، پرداخت رشوه و ترور افراد خواهد بود.

براساس این طرح که «مائیر داگان» رئیس سازمان جاسوسی موساد به مقام های سعودی ارائه کرده سرمایه ای به مبلغ یک میلیارد دلار از سوی عربستان به صورت مستقیم به «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی پرداخت می شود تا وی براساس این طرح اقدام لازم را عملی سازد.

اسرائیل و عربستان سعودی در توافقات خود به این نتیجه رسیده اند که هر کدام یک نماینده را به عنوان ناظر بر هزینه های این طرح تعیین کنند. «عائد جلول» برادر «غنوه جلول» نماینده پارلمان لبنان از جریان «المستقبل» از سوی عربستان و «مروان معشر» به نمایندگی از سوی اسرائیل مسئول نظارت بر اجرای این عملیات شدند. هر دو نماینده از اعضای هیئت مدیره بانک بین المللی «الاهلی» در «باب ادریس» هستند.

این پول ها به صورت مخفیانه در یک شماره حساب سری قرار می گیرد که عائد جلول و مروان المعشر به صورت مشترک به آن دسترسی خواهند داشت.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از بیانیه دولت لبنان

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم از قرار گرفتن بند مربوط به مقاومت در بیانیه تشکیل دولت وحدت ملی ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، این منابع قرار گرفتن این بند را با توجه به قدرت فزاینده حزب الله نگران کننده و ناقض قطعنامه 1701 دانستند.

این روزنامه افزود، آمریکا نیز اخیرا با ارسال نامه ای به میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان و فواد سینیوره نخست وزیر این کشور ناامیدی و نگرانی خود را از قرار گرفتن بند مربوط به مقاومت در بیانیه تشکیل دولت وحدت ملی اعلام کرده است.