آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
شهرستان ها
۱۱

با حضور استاندارایستگاه تحقیقات کشت دوم در لاهیجان راه اندازی شد

رشت- خبرنگار کیهان:

ایستگاه تحقیقات کشت دوم گیلان با حضور استاندار گیلان در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان افتتاح و آغاز به کار کرد.

این ایستگاه تحقیقاتی مربوط به کشت دوم، 9رقم از گیاهان کشت تابستان را پس از کشت ارزیابی و پس از پایان این دوره به کشاورزان معرفی خواهد کرد.

ایستگاه مذکور که در روستاهای حسن علی ده رودبنه لاهیجان قرار دارد با کشت بذر ذرت علوفه ای در سطح 30هکتار از زمین های کشت نشده افتتاح شده است.

تاسیس ایستگاه تحقیقاتی کشت دوم در راستای آماده سازی زمین ها، تهیه کود و بذر، کمک در برداشت محصول و اعطای تسهیلات به تعاونی های تولیدی برای کشت دوم در زمین های کشت نشده راه اندازی شده است.

مهندس قهرمانی استاندار گیلان در مراسم آغاز به کار این ایستگاه در سخنانی با اشاره به اینکه به دلیل مدیریت منابع آبی موجود و تامین اعتبارات استانی و کشوری علیرغم وجود کم آبی و مشکل خشکسالی در استان تنها 3درصد اراضی کشاورزی منطقه در سال جاری کشت نشد از آمادگی استان برای کشت دوم در مزارع کشاورزی و نقاط کشت نشده خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از 48 هزار هکتار اراضی زیر کشت دوم در گیلان وجود دارد که این میزان باید به یکصد هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح کشت دوم در سطح 30هکتار زمین های کشت نشده روستای حسنعلیده در استان گفت: در این زمین ها بذرکاری ذرت به عنوان محصول جایگزین برنج در اراضی شالیزاری کشت می شود. وی اظهار امیدواری کرد از سال آینده هیچ زمین کشت نشده ای در استان وجود نداشته باشد.