آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
حوادث
۱۵

پدیده پشت بام فروشی در پاکدشت!

ارائه نکردن مجوز فروش تراکم از سوی استانداری تهران برای زمین های فاقد سند، عده ای از شهروندان پاکدشتی را به فروش پشت بام های منازل خود ترغیب کرده است.

به گزارش ایرنا، محمد خسروانی رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت گفت: مهمترین مشکل اراضی شهرستان پاکدشت، وجود اراضی اوقافی و قولنامه ای است و طبق مصوبه استانداری تهران در اینگونه اراضی فروش تراکم و مجوز تجاری غیرقانونی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهر پاکدشت مجوز ساخت به میزان 120درصد یعنی دو طبقه بر روی پارکینگ ارائه می شود و فروش تراکم بیشتر به تایید کمیسیون مغایرت های استانداری نیاز دارد.

خسروانی گفت: این کمیسیون در صورتی که عرض معبر 12 متر باشد با فروش تراکم به میزان 60 درصد یعنی یک طبقه بیشتر موافقت می کند، اما با توجه به افزایش بی سابقه قیمت زمین در پاکدشت، صرفه اقتصادی ندارد که افراد در یک قطعه زمین 300میلیون تومانی تنها دو طبقه ساختمان بنا کنند.وی ادامه داد: به همین سبب اغلب مالکان، پارکینگ های منازل را به مسکونی تبدیل کردند و پشت بام خانه های خود را برای ساخت و سازهای غیرمجاز به فروش می رسانند.

رئیس شورای شهر پاکدشت گفت: اشخاصی هم که اقدام به خرید پشت بام خانه ها می کنند با بستن درهای منازل و ممانعت از ورود ماموران، اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می کنند.