آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
حوادث
۱۵

بارندگی و سیلاب به بجنورد خسارت زد

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه خراسان شمالی گفت: بارش شدید باران و بروز سیلاب عصر دیروز به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیربنایی شرکت های آب و فاضلاب و برق در شهرستان بجنورد خسارت زد.

«نورعلی طالب زاده» روز دوشنبه به ایرنا گفت: بیشترین خسارت های وارده به مناطق مسکونی و تجاری در داخل شهر بجنورد و عمدتا در منطقه کلاته جوادیه بود که دچار آب گرفتگی شدید شد.

وی افزود: بارش شدید باران همچنین به مزارع و باغ های اطراف شهرستان بجنورد نیز خسارت وارد کرده که اکنون کارشناسان این ستاد سرگرم برآورد خسارت های وارده از این ناحیه هستند.

بارش شدید باران عصر روز یکشنبه حدود یک ساعت بجنورد، مرکز خراسان شمالی را فراگرفت که سبب آب گرفتگی معابر و ترافیک شدید در سطح شهر شد.

بارش باران که با باد همراه بود سبب شکسته شدن تعدادی از درختان حاشیه خیابان ها و افتادن تیرهای برق شد.اداره کل هواشناسی خراسان شمالی میزان بارندگی را در ایستگاه سیپنوتیک بجنورد واقع در حاشیه غربی شهر، اندک و غیرقابل اندازه گیری دانست اما احتمال می رود میزان آن در مرکز این شهر از 10 میلیمتر فراتر رفته باشد.

شایان ذکر است نبود تجهیزات مورد نیاز سنجش نزولات جوی از مشکلات هواشناسی خراسان شمالی است که موجب عدم وجود آمار دقیقی از بارندگی در این استان شده و همین مسئله امسال این استان را با وجود کاهش 70 درصدی باران در برخی مناطق از قرار گرفتن در ردیف استان های خشکسال محروم کرد.