آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
حوادث
۱۵

رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره از تعرض به 41 درصد از زنان در ارتش آمریکا خبر داد.

گزارش تکان دهنده کنگره آمریکا در مورد سربازان زن

به نوشته روزنامه قدس، «جین هارمان» که یک دموکرات است موضوع تجاوز به زنان در ارتش آمریکا را تشبیه به انتشار وبا کرده است.

جین هارمان در جلسه ای که کمیته فرعی امنیت داخلی کنگره آمریکا برای بررسی نحوه مقابله با اذیت و آزارهای جنسی در نیروهای مسلح برگزار شده بود گفت: من آنچه که از پزشکان در نیروهای مسلح در مورد این که از هر ده زن به چهار نفر از آنها در اثنای خدمت تعرض می شود، شگفت زده شدم.

هارمان با اشاره به بازدید خود از یک بیمارستان مجروحان جنگی در لس آنجلس، موضوع اذیت و آزارهای جنسی زنان در ارتش آمریکا را وحشتناک توصیف کرد و گفت: وقتی که از پزشکان شنیدم 41 درصد از زنان در ارتش قربانی آزار و اذیت های جنسی هستند و 29 درصد از آنها نیز در حین خدمت دچار این موضوع شده اند، وارفتم و زبانم بند آمد. وی گفت: زنان قربانی شده از ترس روزافزون خود و احساس یاس و سرخوردگی و از دست دادن زندگی شان با من صحبت کردند.

هارمان موضوع اذیت و آزارهای جنسی را تشبیه به وبا کرد و افزود: سرباز زن آمریکایی که در عراق به خدمت مشغول است، بیشتر از این که از احتمال کشته شدن توسط گلوله دشمن نگران باشد از همکار مرد خود می ترسد.

به گفته هارمان 181سرباز زن از بین دو هزار و 212 قربانی در مقابل دادگاه، به تشریح نحوه تعرض همقطارانش پرداخته که معادل 8 درصد در ارتش آمریکاست.

این در حالی است که در سال گذشته بیش از یکهزار و 259 مورد آزار و اذیت جنسی در ارتش آمریکا گزارش شده است و فرماندهان نظامی آمریکا در مقابل 419 مورد آن با بی تفاوتی برخورد کرده اند.

هارمان افزود: تلاش می کنم طرحی را ارائه کنم که براساس آن پنتاگون موظف به اتخاذ یک استراتژی کامل برای جلوگیری از آزار و اذیت های جنسی در ارتش خواهد شد. وی توضیح داد که از سال 2002 تاکنون بیش از پنج هزار و 690 مورد آزار و اذیت جنسی از سربازان زن در ارتش آمریکا به این کمیته ارسال شده است.

گزارش آزار و اذیت های جنسی در ارتش آمریکا در 23 مارس سال جاری انتشار یافت که در آن از افزایش 24 درصدی موضوع ابراز نگرانی شده بود.