آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
حوادث
۱۵

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه تهران مدارس علوم دینی شهر تهران بازسازی می شوند

سیدیداله شیرمردی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران در پی انتشار این خبر گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه با هدف نیت واقفین خیراندیش و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شهرداری طرح بازسازی و مرمت مدارس علوم دینی جهت فراهم نمودن امکانات آموزشی - رفاهی - بهداشتی و همچنین اسکان طلاب را در سطح تهران آغاز نموده است.

به گزارش روابط عمومی اوقاف و امور خیریه تهران شیرمردی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس علوم دینی در بازار تهران از نظر فرسودگی مورد بازسازی قرار گرفته که عملیات اجرائی آن با انتصاب افراد متخصص و کارآزموده از محل عواید موقوفات مورد احداث، بازسازی و مرمت قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه در خصوص مشکلات اجرای این طرح گفت: بدلیل موقعیت جغرافیایی بازار تهران از نظر ازدیاد تردد و دوری مدارس علوم دینی تا گذرگاههای اصلی کلابه صورت دستی و بدون امکان بهره گیری از تجهیزات ماشینی و مکانیزه انجام می گیرد.

وی در خصوص ارزش فرهنگی و میراثی بناهای مدارس علوم دینی خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت 200 ساله مدارس علوم دینی طرح عملیات مرمت و احیاء و بازسازی مدارس با حمایت شهرداری و میراث فرهنگی در دست احداث می باشد که حداقل مبلغی بالغ بر دویست میلیارد ریال هزینه خواهد شد.