آرشیو سه‌شنبه ۱۵ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۴۹
مدرسه
۹

داستان بچه های مسجد قسمت پایانی حرف آخر

دوست مهربانم!

امروز داستان بچه های مسجد را به پایان می برم؛ داستانی که می توانست بی پایان باشد و در هر شماره توسط یکی از بچه های مسجد نوشته شود.

امروز دیگر نمی خواهم از ماجراهای ریز و درشت نشریه بنویسم بلکه دلم می خواهد شما را با سرانجام یک حرکت فرهنگی آشنا کنم.

بچه های مسجد در 55 شماره به چاپ رسید در این مدت سه بار در جشنواره مطبوعات غرفه گرفت و هر بار دوستان تازه ای پیدا کرد.

شاید بپرسید: «از بچه های مسجد امروز چه خبر؟»

امروز اگر به مسجد امام رضا علیه السلام بیایید و سراغ «بچه های مسجد» را بگیرید، شما را راهنمایی می کنند به روزنامه های کشور، محمد عزیزی (نسیم) در کیهان، مهدی نورعلیشاهی در جام جم، سید عباس تربن در همشهری حالاحجت الله عزیزی در دفتر گرافیک مشغول کار است. محسن رفیعی برای مطبوعات مختلف طرح می کشد. سید میثم موسوی با مجله های رشد و کتاب های درسی همکاری دارد و برای آنها تصویرگری می کند. مهدی بیگی کارشناسی ارشد در روانشناسی است و علاوه بر فعالیت در کلینیک در شبکه 4 سیما فعالیت دارد. مهدی رضاییان طراحی و تصویرگری را به طور جدی ادامه می دهد. علیرضا باقری جبلی مترجم حرفه ای زبان شده است و...

امروز مجله «بچه های مسجد» چاپ نمی شود اما نوجوانان دیروز، جوانان پویای امروز شده اند و هرکدام در جایی مشغول به فعالیت هستند.

«بچه های مسجد» راه را به ما نشان داد و ما پرنده شدیم. شکوفه های باغ مسجد امروز به بار نشسته و شما می توانید میوه های آن را در جامعه ببینید.

بچه های مسجد تنها یک نمونه از فعالیت های خودجوش و صمیمی فرهنگی در یک مسجد با امکانات کم بود.

در سراسر میهن اسلامی مان هستند بچه های مساجدی که دلشان می خواهد شکوفا شوند. چه خوب است مسئولین رسیدگی به امور مساجد- در کنار فعالیت های دیگرشان- یکی از امور اصلی شان را رسیدگی به فعالیت های بچه های مسجدی قرار دهند.

مرکز نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد تنها بخش کوچکی از مساجد را زیرنظر دارد و اکثر مساجد کشورمان نیازمند مدیریت و برنامه ریزی بهتری از سوی مسئولین مربوطه می باشند. هرسال نزدیک ماه مبارک رمضان شاهد تبلیغات گسترده برای غبارروبی مساجد هستیم.

ای کاش یک بار همه همت کرده و برای غبارروبی از غربت فعالیت های فرهنگی مساجد اقدام کنیم.

به امید آن روز قشنگ