آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
سیاسی
۲

نیروی دریایی سپاه برترین نیروی مسلح کشور

گروه سیاسی:مسوول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه از انتخاب این نیرو به عنوان رتبه اول در بین نیروهای مسلح کشورمان خبر داد.

به گزارش فارس، علی شیرازی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح هر ساله اقدام به بررسی نحوه فعالیت ها و عملکرد نیروهای مسلح کشورمان می کند که بر اساس نتایج این ارزیابی ها در سال 86 که بتازگی به نیروی دریایی سپاه ابلاغ شده، این نیرو از نظر اجرای ماموریت ها و عمل به شاخصه هایی که در این ارزیابی مورد توجه بوده است، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که نیروی دریایی سپاه در سال 85 نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال های گذشته مجموع اقدامات ستاد فرماندهی و حوزه نمایندگی ولی فقیه ملاک ارزیابی قرار می گرفت که در سال 86 با تفکیک این دو بخش، نیروی دریایی سپاه هم در بخش فرماندهی و هم در بخش عملکرد حوزه نمایندگی ولی فقیه، رتبه نخست نیروهای مسلح را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن در گزارشی به توان نظامی پیشرفته نیروی دریایی ایران در مرزهای آبی این کشور اشاره و اذعان کرد: نیروی دریایی ایران می تواند نبض تنگه هرمز را در صورت حمله احتمالی دشمنان خود در اختیار گیرد.