آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
حوادث
۱۹

اسیدپاشی به خاطر کینه دوران تحصیل

گروه حوادث: پرونده جوانی که متهم است به چهره دوست دوران دبیرستان خود اسید پاشیده و چشم او را کور کرده است، به دادگاه ارسال شد.

صفر خاکی، دادیار اظهارنظر در دادسرای جنایی با اشاره به پرونده اتهامی متهم اسیدپاش به «جام جم» گفت: روز دوم آبان ماه سال 84 و به دنبال تماس مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک حادثه اسیدپاشی در مجیدیه گلستان چهارم، ماموران با عزیمت به محل جوان 21 ساله ای به نام حمید را که از ناحیه صورت دچار سوختگی با اسید شده بود، به بیمارستان منتقل کردند.

جوان مجروح در تحقیقات عنوان کرد، وقتی از خانه خارج شدم، جوانی به هویت حمید که از دوستان دوران دبیرستانم بود، به سوی من حمله ور شد و با پاشیدن اسید، اقدام به فرار کرد.

به دنبال این اظهارات، پرونده ای در این ارتباط تشکیل شد و بازپرس قیصری در شعبه 6 بازپرسی دادسرای جنایی دستور دستگیری متهم را صادر کرد.

خاکی افزود: با پیگیری و تحقیق در این زمینه در مرحله بعدی با سرنخ هایی که از سوی شاکی در اختیار پلیس قرار گرفته بود، ماموران موفق به دستگیری متهم شدند.

اعتراف

متهم در تحقیقات مقدماتی اعتراف کرد: من و شاکی در یک دبیرستان درس می خواندیم، او مرتب مرا اذیت می کرد و زخم زبان ها و متلک هایش باعث شده بود تا در مدرسه شرایط بدی برای من ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در این سال ها مدام در اندیشه انتقام از داوود (جوان مصدوم) بودم تا این که با تهیه اسید، مقابل منزلش به سوی او حمله ور شدم.

به دنبال این اعترافات، متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

نماینده دادستان در دادگاه کیفری استان تهران افزود: پس از گذشت 3 سال از وقوع این حادثه و با توجه به نتایج ارائه شده از سوی پزشکی قانونی، قرار مجرمیت متهم اسیدپاش از سوی بازپرس پرونده صادر شد و به دلیل آن که شاکی یک چشم خود را در این حادثه از دست داده و در طول تحقیقات قضایی از بازپرس درخواست قصاص شده است، پزشکی قانونی اعلام کرد، قصاص متهم امکان پذیر نیست.

خاکی افزود: با اعلام این نظر از سوی پزشکی قانونی، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه عمومی ارسال شد تا حکم متهم صادر شود.