آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
رسانه
۳

حسن خجسته، معاون صدا:

رادیو «گفتگو» در جهت منافع نظام گام برمی دارد

گروه رسانه: «ماموریت رادیو گفتگو به هیچ عنوان تغییر نکرده است؛ چراکه این شبکه براساس مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه فرهنگ شکل گرفته است و همچنان به کار خود ادامه می دهد.»

این را دکتر حسن خجسته، معاون صدای رسانه ملی می گوید که از چندی پیش با سپردن مدیریت اداره کل طرح و ارزیابی صدا به حسن محمدیان، مدیر سابق رادیو گفتگو، خود مسوولیت این شبکه را به عهده گرفته است.

او تاکید می کند: ملاحظات رسانه ای مثل رادیو براساس ملاحظات و هنجار های اجتماعی و اخلاقی تعریف می شود و رادیو گفتگو هم از ابتدای شروع به کار خود، توجه ویژه ای به این ملاحظات داشته است، بنابراین رویکرد این شبکه نسبت به گذشته تغییری نکرده و نخواهد کرد، حتی اگر در بیرون از سازمان صداوسیما، بخش کوچکی از جامعه از اهمیت ماموریت چنین شبکه ای کم اطلاع باشند، این موضوع رویکردها و سیاست های کلی رسانه را تغییر نخواهد داد.

خجسته با یادآوری راهبرد های رادیو گفتگو بیان می کند: این رادیو می تواند موضوعات مورد توجه خود را در حوزه های بین الملل بسط دهد و با حضور کارشناسان در آن سوی مرزها به تبیین وضعیت دنیای حاضر و غرب بپردازد. چالش های موجود در غرب، پارادوکس ها و فراز و فرود های هنجاری در عرصه اجتماع و اخلاق از دیگر سرفصل های این رویکرد است که رادیو گفتگو می تواند با خوب پرداختن به آنها در جامعه ایرانی روشنگری کند.

وی با تاکید بر این که رادیو گفتگو در جهت منافع جمهوری اسلامی گام برمی دارد، خاطرنشان می کند: هر چیزی که مبتنی بر انکار ضروریات دین باشد، در این رادیو جایگاهی ندارد.

معاون صدا در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در سیاست های رادیو گفتگو در حوزه های مختلف ایجاد می شود نیز می گوید: ملاحظات هیچ تغییری نکرده است، این را با تاکید می گویم؛ اما رویکرد شبکه نسبت به موارد مختلف با عقاید متفاوت، باید رویکردی تلطیف کننده و آرامش بخش باشد، در عین این که موضوعات در فضایی کاملاشفاف بیان می شوند.

پیش از این در برخی سایت ها و رسانه های غیررسمی شایع شده بود که تغییر مدیر رادیو گفتگو به خاطر برخی اعتراض ها به این شبکه بوده است و رادیو گفتگو بعد از این از اهداف خود کناره گیری می کند.