آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
جامعه
۱۷

زلزله 1/6 ریشتری در هرمزگان

گروه جامعه: زمین هرمزگان ساعت 15 و 30 دقیقه روز گذشته لرزید تا زلزله ای با قدرت 1/6 درجه در مقیاس ریشتر را با کانونی در عمق 14 کیلومتری رقم بزند و مردم ساحل خلیج فارس وحشتزده را به خیابان ها بکشاند.

کانون این زلزله که در بندرعباس، بندرلنگه و جزیره قشم احساس شد، بنابر اعلام پایگاه لرزه نگاری آمریکا در 45 کیلومتری غرب بندرعباس بود.پایگاه دولتی ثبت زلزله های آمریکا، موقعیت زلزله را نسبت به دیگر نقاط در 53 کیلومتری غرب قشم، 110 کیلومتری شمال شمال غرب الخصب عمان، 150 کیلومتری شمال راس الخیمه امارات و 1035 کیلومتری جنوب تهران عنوان کرده است.دقایقی پس از این زلزله، پس لرزه دیگری به قدرت 8/4 ریشتر رخ داد که این پس لرزه نیز تمامی شهر های استان هرمزگان را لرزاند.

4 کشته و 26 مجروح

رئیس اورژانس کشور اعلام کرد: از زلزله هرمزگان تاکنون 4 کشته و 26 مجروح گزارش شده است. عباس حسنی در گفتگو با فارس، افزود: بر اساس آخرین گزارش ارسال شده، زلزله استان هرمزگان که در نزدیکی بندر خمیر این استان رخ داده است، بیش از همه در جزیره قشم خسارت داشته است و 4 نفر کشته این حادثه در این جزیره بوده اند، 26 نفر نیز تاکنون بر اثر این حادثه مجروح شده اند که علاوه بر قشم تعدادی از مجروحان از بندر عباس نیز گزارش شده اند.

این آمار تا لحظه ارسال روزنامه برای چاپ است.