آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
جامعه
۱۷

نماینده سازمان حج و زیارت درعربستان تشریح کرد:

جزئیات برنامه های حج تمتع امسال

گروه جامعه: حمید حبیبی، نماینده سازمان حج وزیارت در عربستان گفت: اولین کاروان زایران ایرانی حج تمتع امسال 23 آبان ماه (14 ذیقعده) وارد مدینه منوره می شود.

نماینده سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایرنا در ریاض افزود: سهیمه ایران امسال 99هزار نفر اعلام شده که انتظار می رود این رقم با موافقت دولت عربستان به مرز 101 هزار نفر برسد.وی در این زمینه تصریح کرد: با توجه به انعقاد قراردادها با طرف های عربستان تمهیدات لازم برای برگزاری مناسک حج تمتع امسال به نحو مطلوبی فراهم شده است.

حبیبی درخصوص اسکان زایران ایرانی گفت: 95درصد هتل هایی که برای اسکان زایران در مدینه منوره در نظر گرفته شده در مرکز این شهر قرار دارد و در مکه مکرمه نیز با توجه به تخریب اماکن مسکونی از جمله هتل های اطراف حرم، فقط 20 درصد هتل ها در مرکز شهر اجاره شده اند. وی با اشاره به آخرین وضعیت زایران سفر عمره گفت: اکنون 11 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه هستند که پس از ادای مناسک عمره مفرده تا 18 ماه مبارک رمضان عازم تهران خواهند شد. به گفته نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان در حج عمره امسال تاکنون 625 هزار نفر وارد عربستان شدند که از این تعداد حدود 85 نفر به دلیل ضعف جسمانی و ناراحتی های قلبی - عروقی فوت کردند که برخی از آنان با موافقت بستگانشان در مدینه منوره و مکه مکرمه دفن شده اند. وی همچنین با اشاره به وضعیت 37 زایر ایرانی که به دلایلی از سوی مقامات امنیتی عربستان بازداشت شدند، گفت: البته اکثر آنان با تلاش هماهنگ نمایندگی های فعال ایران در مدینه منوره آزاد و به کشور بازگردانده شدند و انتظار می رود با توجه به پیگیری های به عمل آمده تا پایان اعمال عمره زمینه آزادی آنان نیز فراهم شود. وی گفت: مشکل عمده زایران ایرانی در سفر عمره امسال که باعث رنجش آنان شد، تاخیرهای چند ساعته و حتی شبانه روزی پروازها بود که بارها روند عملیات انتقال زایران ایرانی را دچار مشکل کرد.