آرشیو پنجشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۷۸
ورزش
۱۸

پارالمپیک

دونده ها پنجم و هفتم شدند

جام جم: چهارمین روز بازی های پارالمپیک پکن با کسب 2 مقام پنجمی و هفتمی برای نمایندگان دوومیدانی ایران به پایان رسید. در رقابت های دوومیدانی ماده پرتاب وزنه مردان کلاس24 F مهرداد کرم زاده با 58/13 متر در مکان پنجم قرار گرفت و مهدی اصغری با 15/12 متر هفتم شد. در این ماده دارکو کراچ از کرواسی با 43/14 متر، ضمن شکستن رکورد جهان به مدال طلادست یافت.

الهی تشریفاتی می دود

جام جم: علی الهی امروز به صورت تشریفاتی در ماده 5 هزار متر بازی های پارالمپیک شرکت خواهد کرد. هادی زاده، سرپرست تیم ملی دوومیدانی معلولان و جانبازان در این باره می گوید: به خاطر تغییر برنامه، این دونده 2 روز دیگر باید در ماده 10 هزار متر که ماده اصلی اوست، شرکت کند. به خاطر همین سختی کار، کادر فنی تصمیم گرفت الهی امروز در مسابقه 5 هزار متر شرکت کند اما به صورت تشریفاتی. یعنی این که در خط استارت حاضر شده و بسیار آرام مسیر را طی کند.

اولین باخت بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران عصر چهارشنبه در شرایطی در مقابل تیم آلمان تن به شکست 63 73 داد که با توجه به دو پیروزی قبلی خود، از پیش صعودش را به عنوان تیم دوم گروه مسجل کرده بود و در حقیقت اگر بر آلمان نیز فائق می آمد، در شرایطش تغییری ایجاد نمی شد. این تیم عصر پنجشنبه به مصاف کانادا خواهد رفت و باید شرایط برای بسکتبال با ویلچر به گونه ای رقم بخورد که در مرحله نیمه نهایی با تیم رژیم صهیونیستی مواجه نشود. این نیز منوط به این است که تیم اسرائیل در گروه مقابل به مقام نخست رسیده و صعود کند.

در گلبال نابینایان هم که از قبل پیش بینی شده اگر تیم ما در بین 8 تیم قرار بگیرد، نتیجه قابل قبولی گرفته است، در مقابل آمریکا تن به شکست 3 - 4 داد.