آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
اقتصادی
۴

ادامه گمانه زنی ها درباره تولید مجدد پیکان

گروه اقتصاد: شاید دوسال پیش که آخرین پیکان تولیدی کشور را به موزه می بردند کسی تصور نمی کرد این ارابه روزی دوباره از موزه بیرون بیاید، اما از آنجا که خودروهای روز دنیا حداقل به لحاظ قیمت نتوانستند جای پیکان را پر کنند این روزها خبر تولید دوباره این پیر صنعت خودروی کشور به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در بین تکذیب های مسوولان ایران خودرو در مورد تولید دوباره پیکان، شنیده ها حکایت از آن دارد که این خودرو پس از استراحت دوساله دوباره پا به سالن های تولید قدیمی ترین شرکت خودروسازی ایران خواهد گذاشت اما این بار با شکل و شمایلی متفاوت و با خوراکی کمتر از قبل!

فرمان هیدرولیک، کولر، موتوری قویتر از قبل و چراغ هایی جدید از جمله تغییراتی است که در کنار برخورداری از قیمتی ارزان، پیکان را به خودرویی تبدیل می کند که مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گیرد و شاید جایگزینی برای جانشینش یعنی همان پراید باشد. بحث تولید مجدد پیکان در شرایطی مطرح است که مسوولان وزارت صنایع از عملی شدن چنین طرحی ابراز بی اطلاعی می کنند. محسن صالحی نیا، مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنایع در این مورد می گوید: خبر رسمی در مورد تولید مجدد پیکان نشنیده ام.