آرشیو سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۷
جهان
۶

افشاگری ساندی تایمز درباره فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی

گروه بین الملل: افشای ابعاد تازه ای از فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی پرده از کارکردهای خطرناک این این رژیم برداشت.

هفته نامه ساندی تایمز که توسط روزنامه بریتانیایی تایمز منتشر می شود به ابعاد دیگری از اسرار هسته ای رژیم صهیونیستی بر اساس اطلاعات مردخای وانونو، افشاکننده اسرار هسته ای اسرائیل پرداخت که نشان می دهد راکتور هسته ای دایمونا در صحرای نقب به طور مداوم دست اندرکار تولید پلوتونیم با قابلیت کاربری در بمب هسته ای است.

در این گزارش تصریح شده در راکتور دایمونا که زیرزمین فعالیت می کند و سال هاست به دلیل خودداری اسرائیل از پیوستن به معاهدات بین المللی از جمله معاهده منع تکثیر هسته ای (NPT) از نگاه بازرسان هسته ای سازمان ملل مخفی است سلاح هسته ای تولید می شود.

از آن جا که وانانو سال ها پیش در این راکتور مشغول به کار بوده اطلاعات او در این خصوص غیرقابل انکار است. او به دلیل افشای اسرار هسته ای صهیونیست ها 18 سال به زندان افتاد و پس از آزادی از زندانی در اسرائیل در سال 2004 میلادی هم از مصاحبه با رسانه ها منع شده است.

ساندی تایمز در گزارش خود تصریح کرده اسرائیل از تکنولوژی پیشرفته و ممنوعه هسته ای برخوردار است و با وجود این امکانات، توان تولید سلاح های هسته ای گسترده را نیز دارد. این اطلاعات هم چنین نشان می دهد اسرائیل ششمین قدرت هسته ای در جهان پس از آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و بریتانیا به عنوان اعضای باشگاه هسته ای است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم اخیرا به نقل از منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود این رژیم در جذب مهندسان جوان برای کار در پایگاه دایمونا دچار مشکل شده است.

به ظاهر اسرائیل با توجه به بالارفتن سن 150 تن از مجموع 450مهندسان هسته ای این رژیم و بازنشستگی آنها به دنبال جذب نیروهای جدید است اما مهندسان جوان به دلیل نگرانی از خطرات جسمی تمایلی به فعالیت در این تاسیسات ندارند.