آرشیو دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۶۳۰
بازار دیجیتال
۲۵

حاشیه های IT

داوود زارعیان مدیر روابط عمومی مخابرات ایران در مورد این که آیا طرح تحول اقتصادی شامل شرکت مخابرات می شود یا خیر گفته است:

متاسفانه هنوز به طور شفاف و کامل مشخص نشده است که شرکت مخابرات ایران نیز در این طرح گنجانده خواهد شد یا خیر و این که در صورت تحقق، این امر به چه صورت خواهد بود؟

وی اضافه کرد: البته ما به مسوولان کشور اعلام کرده ایم که آمادگی ارائه سوبسید در حوزه تلفن ثابت به مردم را داریم که این امر نیز مستلزم تصویب و مشمول شدن شرکت مخابرات در طرح تحول اقتصادی است.

مهدی قلی معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نهایی شدن نتیجه بررسی مجدد مزایده خدمات دسترسی پرسرعت بی سیم (وای مکس) و جوانب آن تا 14 مهر ماه خبر داد و اظهار داشت از آن جا که مزایده وای مکس به صورت بین المللی برگزار می شود، بنابراین جوانب این مزایده مورد بازنگری مجدد قرار گرفته است. وی همچنین یادآور شد که فعلاروی پاکت های مزایده اقدام خاصی انجام نشده و تا مشخص شدن بررسی ها و تصمیمات مربوطه در مخزن نگهداری خواهند شد.

به گفته عزت ا... حاجی بنده مدیر اجرای شرکت آسیاتک دو دلیل عمده برای محقق نشدن تعهدات شرکت های ISP در زمینه سرعت خطوط ADSL وجود دارد که افزایش تعداد مشترکانی که به طور همزمان از شبکه استفاده می کنند در مقابل ظرفیت پهنای باند و کمبود فضای مراکز مخابراتی از اصلی ترین این دلایل است.

در واقع در برخی از مراکز به دلیل کمبود فضا، اجازه نصب سیستم های «اکتیو» مورد نیاز برای راه اندازی اینترنت ADSL وجود ندارد از این رو این شرکت ها فضاهایی را در نزدیکی مرکز مخابرات با قیمت های بالاخریداری می کنند که این امر روی قیمت ها تاثیر دارد.