آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۶۴۹
بازار دیجیتال
۲۵

بیش از 10 میلیون دستگاه آیفون به فروش رسید

مدیران اپل تایید کردند که این شرکت بیش از 10 میلیون گوشی آیفون را از آغاز سال جاری میلادی به فروش رسانده و دو ماه زودتر به هدف خود برای فروش این تعداد برای سال 2008 رسیده است.

به گزارش «ایسنا»، اپل تنها فروش 3/9 میلیون دستگاه آیفون از ابتدای سال جاری را در گزارش درآمد مالی سه ماه سوم خود منتشر کرده اما آمار تمامی گوشی های به فروش رفته از آغاز سه ماهه مالی جدید از ماه اکتبر به بعد را به حساب نیاورده است. بنا بر اعلام اپل 9/6 میلیون دستگاه از iPhone 3G، مدل جدید تلفن هوشمند آیفون در سه ماه سوم به فروش رفت و آیفون اکنون در 51 کشور جهان در بیش از 30 هزار مرکز توزیع به فروش می رسد.

در مقایسه با آن مدل اولیه آیفون که عرضه آن از ماه ژوئن سال 2007 آغاز شد و تا ماه ژوئیه 2008 به فروش رسید، در طول این مدت تنها 1/6 میلیون دستگاه فروش کرد. همچنین به گفته استیو جابز، اپل طی این مدت بیشتر از تلفن هوشمند بلک بری شرکت RIM، آیفون به فروش رسانده و فروش بلک بری 1/6 میلیون دستگاه اعلام شده است. بر اساس این گزارش، درآمد 6/4 میلیارد دلار که از فروش تلفن نصیب اپل شده، این شرکت را پس از نوکیا (7/12 میلیارد دلار) و سامسونگ (9/5 میلیارد دلار) سومین شرکت بزرگ فروشنده تلفن همراه جهان کرده است.