آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۵۱
اخبار اقتصادی
۴

اسناد طرح مسکن مهربه عنوان وثیقه بانکی پذیرفته می شود

براساس توافق وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و تعاون با سازمان ثبت اسناد کشور، بانک ها براساس اسناد دولتی طرح مسکن مهر وام تعیین شده را پرداخت می کنند.

«سیدعلی علوی» قائم مقام وزیر تعاون با بیان این مطلب افزود: واگذاری زمین و ساماندهی افراد فاقد مسکن از جمله اقدامات اساسی دولت برای طرح مسکن مهر بود که به سرانجام رسید.

علوی تاخیر در بهره برداری از واحدهای مسکن مهر را برعهده خود تعاونی ها دانست و گفت: تعاونی ها باید پاسخگوی این مسئله باشند.

قائم مقام وزیر تعاون که با برنا مصاحبه می کرد ادامه داد: وزارت تعاون یک میلیون و 500 هزار نفر از افراد فاقد مسکن را به وزارت مسکن و شهرسازی برای دریافت زمین معرفی کرده است.

وی با اشاره به پرداخت وام 14 میلیون تومانی برای ساخت واحدهای مسکونی و علت تاخیر در پرداخت آن توسط بانک ها گفت بانک ها پیش از این در هنگام پرداخت وام مسکن سند خانه دریافت می کردند، اما در خصوص طرح مسکن مهر از آنجایی که زمین ها دولتی بود و سندی وجود نداشت، با مشکل مواجه شدند.

علوی با بیان این که بانک ها آشنایی لازم را برای پرداخت وام به طرح مسکن مهر نداشتند، اظهار داشت: این امر موجب شد تا تفاهم نامه ای میان وزارتخانه های مسکن، تعاون با سازمان ثبت اسناد منعقد شود تا با هماهنگی اسناد دولتی، طرح مسکن مهر مورد قبول سازمان اسناد قرار گیرد و بانک ها نیز بر اساس این سندها وام پرداخت کنند.