آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
رسانه
۳

سرقت بزرگ از دولت آمریکا

گروه رسانه: فیلم های «شمشیر ماهی» و «حمله شیر» با سرپرستی خسرو خسروشاهی برای شبکه نمایش خانگی دوبله شد.

در دوبله فیلم «شمشیر ماهی» منوچهر والی زاده به جای جان تراولتا بازیگر نقش جاسوسی به نام گابریل شیر صحبت کرده است. وی می خواهد چند میلیارد دلار از پول های دولت آمریکا را سرقت کند و برای این کار، به یک هکر نیاز دارد. او از استنلی جابسون با بازی هیو جکمن و گویندگی افشین زی نوری کمک می گیرد. وی به دلیل هک کردن نرم افزارهایF.B.I مدت ها در زندان بوده و بتازگی آزاد شده است. گابریل و شریکش، جینجر به استنلی اطمینان می دهند به ازای همکاری با آنها، کمک می کنند تا او دخترش را از همسر سابقش پس بگیرد. استنلی پس از مدتی متوجه می شود عملیات از آنچه تصور می کرده، گسترده تر است و....

تعدادی دیگر از دوبلورهای این فیلم عبارتند از مینو غزنوی (هالی بری/ جینجر)، حسن کاخی، وحید منوچهری، پرویز ربیعی، اسفندیار مهرتاش، بیژن علی محمدی، کتایون اعظمی، بتسابه کاظمی و شهراد بانکی.

فیلم «حمله شیر» هم درباره پدر و پسری است که رزمی کار هستند. در یکی از روزها هنگام ماهیگیری آنها با زنی آشنا می شوند که جنگلبان است، مدتی بعد چند قاچاقچی چوب به آن منطقه می آیند. پدر و پسر به زن جنگلبان کمک می کنند تا با آنها مقابله کند. پلیس نیز از ماجرا مطلع می شود و سرانجام تبهکاران دستگیر می شوند.

کتایون اعظمی (زن جنگلبان)، ناصر نظامی (پدر)، افشین زی نوری (پسر)، اسفندیار مهرتاش (رئیس پلیس)، تورج مهرزادیان، خسرو شمشیرگران و سمیه موسوی از جمله دوبلورهای این فیلم هستند.