آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
اقتصاد
۴

تخلف 7/ 11 میلیارد تومانی اصناف در هفته گذشته

گروه اقتصاد: نتایج بازرسی هفته گذشته اصناف نشان می دهد که طی این مدت 7/11 میلیارد تومان تخلف در این حوزه شناسایی شده است.

به منظور مقابله با افزایش قیمت ها و تحقق سیاست تشدید بازرسی و تسریع در رسیدگی به تخلفات و تنظیم بازار کالاو خدمات، ارزش پرونده های تخلف متشکله در هفته گذشته از 118 میلیارد ریال فراتر رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با نظارت فعال و حضور سازمان حمایت در پی مقابله با افزایش قیمت ها و نظم بخشی به بازار کالاو خدمات، بازرسان سازمان های بازرگانی سراسر کشور طی هفته گذشته تعداد 473759 واحد صنفی، خدماتی، تولیدی و توزیعی را مورد بازرسی قرار دادند که از این میان تعداد 58963 واحد متخلف به اتهام گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، امتناع از عرضه کالاو... شناسایی و پس از تشکیل پرونده های جداگانه جمعا به ارزش 117 میلیارد و 279 میلیون و 65 هزار ریال جهت صدور رای به هیات های رسیدگی به تخلفات صنفی و شعب تعزیرات حکومتی معرفی شدند. این گزارش حاکی است طی همین مدت تعداد 26290 مورد گزارش از طریق ستادهای خبری و تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی دریافت شد که همگی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.