آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
جامعه
۱۷

رئیس ثبت احوال استان تهران:

کارت های ملی گمشده 2 ماهه صادر می شود

گروه جامعه: رئیس ثبت احوال استان تهران درباره افرادی که کارت شناسایی ملی آنها گم شده یا مغایرتی در کارتشان وجود دارد، گفت: برای این افراد ظرف مدت 2 ماه کارت شناسایی ملی صادر می شود.

احمد قشمی در گفتگو با فارس افزود: افرادی که کارت شناسایی ملی خود را گم کرده اند، باید به مراکز مربوط مراجعه کنند تا برای آنها کارت ملی المثنی صادر شود.

وی با اشاره به این که سال گذشته 4 میلیون کارت شناسایی ملی در تهران صادر شده است، گفت: 370 هزار کارت شناسایی ملی مغایرت داشت که آن را برطرف کردیم.

رئیس ثبت احوال استان تهران خاطرنشان کرد: برای افرادی که کارت شناسایی ملی خود را گم کرده اند یا مغایرتی در کارت های آنها وجود دارد گواهی 2 ماهه صادر می شود.

وی در ادامه گفت: همچنین افرادی که هنوز کارت شناسایی ملی خود را دریافت نکرده اند با مراجعه به مراکز پستی می توانند برای دریافت کارت خود اقدام کنند.قشمی اظهار کرد: به این افراد برگه تاییدیه یکماهه داده می شود تا بتوانند کارهای خود را تا دریافت کارت شناسایی ملی انجام دهند و بعد از دریافت کارت ملی باید این برگه تاییدیه را تحویل دهند.

قشمی از شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت شناسایی ملی خود اقدام نکرده اند، خواست تا هرچه سریع تر به مراکز ثبت احوال مراجعه و کارت ملی خود را دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران اظهار کرد: تعداد پیشخوان های پستی را افزایش داده ایم تا بتوانیم به نیاز شهروندان برای صدور کارت شناسایی ملی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهیم.قشمی در پایان مدارک لازم برای دریافت کارت ملی را کپی شناسامه، یک قطعه عکس، نشانی و کدپستی 10 رقمی عنوان کرد.