آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
ورزش
۱۸

تیم ملی به جای اسپانیا به تهران برگشت

گروه ورزش: قرار بود تیم ملی فوتبال دیروز از عمان راهی شهر بیلبائوی اسپانیا شود تا اردوی 7 روزه خود را در این کشور برگزار کند؛ اما در یک تغییر مسیر 180 درجه ای سر از فرودگاه امام خمینی (ره) درآورد و حوالی ظهر در 2 گروه به تهران برگشت.

اردوی تیم ملی در اسپانیا با ارسال نامه رسمی فدراسیون باسک و به دلیل مشکلات به وجود آمده بین آنها و فدراسیون فوتبال اسپانیا لغو شد. در این نامه آمده که طبق هماهنگی های انجام شده با فدراسیون اسپانیا، قرار بود تیمی تحت عنوان ائوسکادی که نماینده ملی منطقه باسک است با تیم ایران، طبق روال هر سال و در روز دوستی ملت ها، بازی کند؛ اما اصرار فدراسیون فوتبال اسپانیا بر حذف کلمه ملی و تاکید آنها بر منتخب بودن این تیم، باعث برانگیخته شدن خشم بسیاری از بازیکنان شد. یکی از این بازیکنان، اچه بریا کاپیتان اتلتیک بیلبائو است که سخنان او برای هیات مدیره و اعضای فدراسیون مورد استناد است. در ادامه این نامه به بازی هایی که ائوسکادی با تیم های ملی کامرون، ولز، صربستان، آرژانتین، ایرلند و تیم ملی کاتالونیا داشته، اشاره شده و به این بهانه براین مطلب تاکید کردند که فدراسیون اسپانیا قوانین فیفا را زیر پا گذاشته و اجازه برگزاری این مسابقه را نداده است.

البته به نظر می رسد باسک و اسپانیا می کوشند برای نپرداختن غرامت به ایران یکدیگر را متهم جلوه دهند. اکنون باید دید آیا مقامات فوتبال کشورمان برخلاف گذشته می توانند غرامت حاصل از بی نظمی طرف قرارداد رسمی خود را اخذ کند یا خیر. دیروز کیومرث هاشمی، معاون سازمان تربیت بدنی پیگیری این مساله را از وظایف فدراسیون فوتبال دانست و آنها را به گرفتن غرامت ترغیب کرد.

تلاش برای رفتن به اسپانیا

علی دایی هنوز از بردن شاگردانش به اسپانیا ناامید نیست. او دیروز به ملی پوشان استراحت داد و آنها را به حالت آماده باش برای این سفر نگه داشت. تیم ملی از فردا تمریناتش را در کمپ پیگیری می کند تا تکلیف اردوی اسپانیا مشخص شود. گویا مذاکرات برای پیدا کردن حریفان تدارکاتی دیگر در این اردوی اروپایی ادامه دارد. البته اگر قرار شود تیم ملی به اسپانیا برود، این بار هزینه ها را باید خودمان تقبل کنیم، چون پیش از این تمام هزینه ها به عهده ایالت باسک بود.