آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
حوادث
۱۹

کشف ده ها جلد مدرک کاردانی و کارشناسی جعلی

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان در پی عملیات گسترده موفق به دستگیری 2 متهم جعل و توزیع گسترده مدرک دانشگاهی جعلی شدند. این 2 متهم با دریافت مبالغ از افراد، برای آنها مدارک جعلی صادر می کردند.

سرهنگ سلطانی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص جزئیات این خبر گفت: با دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر این که مدرک کارشناسی فردی که مدیرعامل یک شرکت خصوصی است، جعلی بوده، اکیپ زبده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان دست به کار شدند و با تلاش فراوان و تعقیب و مراقبت طولانی، وی را دستگیر کردند و در بازرسی از منزلش، تعداد زیادی مدارک جعلی دانشگاهی، مدارک هویتی و... کشف و ضبط شد. متهم در بازجویی ها اعتراف کرد که با همدستی یکی از دوستانش اقدام به جعل مدرک دانشگاهی می کرد.

با تلاش بی وقفه و پیگیر کارآگاهان پلیس، همدست متهم نیز دستگیر شد و با شناسایی افرادی که مدارک جعلی به نام آنها صادر شده بود، متهمان با صدور قرار قانونی در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ سلطانی در پایان ضمن بیان این نکته که این نوع مدارک فاقد هرگونه سابقه در ادارات مربوطه است و به محض ارائه توسط استفاده کننده، هویت جعلی آنها آشکار و استفاده کننده نیز مجرم تلقی می شود، از تمام شهروندان درخواست کرد برای شناسایی و دستگیری این افراد نهایت همکاری را با پلیس آگاهی به عمل آورند.

وی افزود: هوشیاری مردم در مقابل افرادی که عنوان می کنند قادر هستند برای آنها مدارک قانونی تهیه کنند، یک مانع جدی برای ارتکاب جرم محسوب می شود. زیرا برای دریافت مدارک باید به مراکز قانونی مراجعه و طی مراحل مختلف اقدام نمود.