آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
صفحه آخر
۲۰

از دور از نزدیک

پرداخت بدهی 5 پوندی 40 سال طول کشید

بی.بی.سی: مردی که اهل شفیلد انگلستان است، سال 1969 به یک گردشگر استرالیایی، 5 پوند قرض داده بود، اما 40 سال طول کشید تا به پولش برسد. البته مرد استرالیایی آنقدر منصف بود! که بابت بدهی 5 پوندی اش 200 پوند برای این مرد انگلیسی ارسال کند.

«از این که قرض خود را دیر پرداخت کرده ام، عذرخواهی می کنم و بابت هر سال دیرکرد 5 یورو می دهم.» این جمله را مرد استرالیایی روی کارتی نوشته بود که همراه پول در پاکت گذاشته بود.

دوستی خاله خرسه

رویترز: یک مرد 60 ساله ژاپنی که در حومه توکیو زندگی می کرد، به مناسبت بازنشسته شدنش، جشن بزرگی برپا کرد که در آن، اقوام و دوستانش شرکت داشتند. به گزارش روزنامه های ژاپن، دوستان این مرد در اوج جشن، او را به هوا پرتاب کردند ولی نتوانستند او را بگیرند. مرد نگونبخت با سر به زمین خورد و جان خود را از دست داد.

در این مهمانی، 40 نفر حضور داشتند. بیوه مرد بازنشسته، موضوع را به پلیس اطلاع داده و از دوستان او شکایت کرده است.

پیرترین کارگردان سینمای جهان شاعر شد

ایسنا: مانوئل دی اولیویرا، کارگردان پرتغالی که در حال حاضر پیرترین فیلمساز فعال سینمای جهان است، می خواهد شعرهایش را منتشر کند. اولیویرا که هفته گذشته، 100 سالگی اش را جشن گرفت، تصمیم گرفته افکار و شعرهایش را در یک کتاب منتشر کند.

به گزارش فرانس پرس، این کتاب با نام «صد سال، صد متن» امروز در شهر پورتو، زادگاه این کارگردان منتشر می شود.

اولیویرا امسال در جشنواره فیلم کن، جایزه نخل طلای افتخاری را برای یک عمر دستاورد شغلی دریافت کرد. این فیلمساز کهنه کار سینمای پرتغال، جایزه افتخاری شیر آینده را نیز از جشنواره فیلم ونیز دریافت کرده است.