آرشیو یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷، شماره ۲۴۵۷
فرهنگ و هنر
۱۶

براده ها

آغاز هفته فرهنگی ایران در سوریه

جام جم: هفته فرهنگی ایران و سوریه با سخنرانی وزیر ارشاد روز گذشته در دمشق آغاز شد. در افتتاحیه این مراسم حسام الدین سراج و گروه بیدل برنامه اجرا کردند.

12 بهمن، افتتاح جشنواره تجسمی فجر

جام جم: اولین دوره جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از دوازدهم بهمن تا دوازدهم اسفند در تهران برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره، غلامرضا طاهری دبیر این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف بررسی دستاوردهای هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی و به منظور ارج نهادن به جایگاه هنرهای تجسمی برگزار خواهد شد.

نغمه کیمیا در آلمان و اتریش

جام جم: تور اروپایی گروه موسیقی نغمه کیمیا که به سرپرستی و آهنگسازی محمد حقیقی از 26 آذرماه در مونیخ آغاز شده است، تا دوم دی ماه در اتریش ادامه می یابد.در کنسرت های این گروه در شهرهای مونیخ، هامبورگ، برلین و وین، علی خدایی به عنوان خواننده، چند قطعه قدیمی و جدید را می خواند.

موسیقی مقامی آذربایجان

فارس: گروه برگزیدگان جشنواره بین المللی موغام 2007 باکو، امروز و فردا در تالار شهیدآوینی فرهنگسرای بهمن کنسرت می دهد.

نقد برتر

فارس: نخستین نشست از سلسله نشست های نقد برتر با حضور حسین پاینده، پروین سلاجقه و محمدرضا گودرزی به بررسی «درآمدی بر نظریه ها و روش های نقد ادبی» اختصاص دارد. نقد برتر که عنوان مجموعه نشست های جدید فرهنگسرای بهمن است، 5 دی ماه با نقد و بررسی کتاب «درآمدی بر نظریه ها و روش های نقد ادبی» نوشته چارلز برسلر، ترجمه مصطفی عابدینی و ویراستاری حسین پاینده آغاز می شود.

بزرگداشت اکبر رادی

فارس: مراسم بزرگداشت اکبر رادی به کارگردانی ایوب آقاخانی همراه با اجرای بخش هایی از نمایشنامه های رادی و همچنین پرده برداری از سردیس وی 4 دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

اهدای متن اپرای عاشورا

فارس: همزمان با اجرای اپرای عاشورا، متن این اپرا که توسط خسرو روشن خوشنویسی می شود، به تماشاگران اهدا خواهد شد. این اثر از 22 دی ماه در تالار فردوسی اجرا می شود.

جشن بازگشایی بازار کتاب بغداد

ایسنا: شهروندان عراقی، بازگشایی بازار کتاب بغداد را جشن گرفتند. پس از گذشت حدود 20 ماه از تخریب بازار کتاب متنبی بغداد که به علت انفجار یک خودروی بمبگذاری شده، ویران شد، شهروندان عراقی در مراسمی همراه با نواختن موسیقی سنتی، بازگشایی بازار کتاب بغداد را جشن گرفتند.