آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۷
اجتماعی
۴

رئیس کنگره ملی سلامت خانواده:

نیمی از مردان و یک سوم زنان 25 تا 35سال تهرانی مجردند

گروه اجتماعی - نتایج یک تحقیق در تهران نشان داد 43 درصد زنان و 05 درصد مردان 52 تا 53 سال این شهر مجرد هستند و 01 درصد زنان بالای 51 سال تهرانی نیز بی سوادند.

به گزارش «فارس»، رئیس کنگره ملی سلامت خانواده دیروز در کنگره ملی سلامت خانواده گفت: نتایج یک تحقیق که با پرسش از 81 هزار نفر در تهران از سوی شهرداری در 22 منطقه این شهر انجام شده است نشان داد که 10 درصد زنان و 5 درصد مردان بالای 15 سال تهرانی بی سوادند.

حسین ملک افضلی همچنین گفت: البته میزان بی سوادی در گروه سنی 15 تا 25 سال نسبتا قابل قبول و در حدود 0‎/8 درصد است، شاخص مهم دیگری که از این تحقیق به دست آمد میزان موالید در تهران است که 9 در هزار نفر است، این شاخص مطلوبی نیست و نشان دهنده کم شدن میزان موالید در تهران است، این شاخص با شاخص موالید کشورهایی مانند سوئد، سوئیس، انگلیس، نروژ و فنلاند در اروپای شمالی برابری می کند.

وی افزود: گر چه موفقیت برنامه تنظیم خانواده و کاهش موالید از موفقیت های نظام سلامت کشور است اما کاهش بیش از آن نیز مطلوب نیست و ادامه این روند ممکن است موجب شود که در سال های آینده دیگر عمه، خاله، عمو و دایی به تاریخ بپیوندد.