آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۴۱۰۷
بین الملل
۲۳

علی رغم وعده قبلی رژیم صهیونیستی گذرگاه های غزه را بازگشایی نکرد

گروه بین الملل - رژیم صهیونیستی درحالی که پیشتر وعده داده بود 3 گذرگاه مرزی نوار غزه را بازگشایی خواهد کرد تا کمک های بشردوستانه وارد منطقه محاصره شده شود، دیروز به وعده خود عمل نکرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «پیتر لینر»، سخنگوی هماهنگ کننده فعالیت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی اعلام کرد: گذرگاه های نوار غزه همچنان بسته باقی خواهد ماند. وی دلیل این امر را شلیک چندین موشک از نوار غزه به فلسطین اشغالی ذکر کرد.

این مقام رژیم صهیونیستی سه شنبه اعلام کرده بود ارتش اسرائیل صبح چهارشنبه سه گذرگاه منتهی به غزه شامل کرم ابوسالم، در شمال نوار غزه و نحال عوز و کارنی در جنوب غزه را برای ورود کمک های انسانی،کالاهای تجاری و سوخت مورد نیاز نیروگاه برق به این منطقه باز می کند.

از سوی دیگر کشور مصر دیروز تحت فشارها و انتقادات منطقه ای گفت اجازه عبور کمک های بین المللی به فلسطینیان غزه از خاک این کشور و از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» را می دهد.

همچنین از دیگرسو رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای رویارویی با واکنش احتمالی به کشته شدن سه فلسطینی در حاشیه نوار غزه نظامیان این رژیم به حالت آماده باش درآمده اند.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی گزارش داد نظامیان اسرائیلی با تیراندازی به سوی سه فلسطینی که قصد داشتند برای بمب گذاری به سیم خاردارهای اطراف نوار غزه نزدیک شوند، هر سه نفر را کشتند. گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شهادت این سه فلسطینی را تایید کرد.

نظامیان صهیونیست همچنین در هجومی جداگانه دو تن دیگر از مبارزان گردان های قسام را به نام های اسلام جادا و محمد الحلبی در شرق روستای القراره به شهادت رساندند. گردان های شهید عزالدین قسام هم در واکنش به این جنایت نظامیان صهیونیست شهرک صهیونیست نشین نتیف هعتسراه را هدف شلیک سه گلوله خمپاره 80 میلیمتری قرار داد و سه گلوله خمپاره نیز به پایگاه نظامی زکیم شلیک کرد.

در همین حال یک مسئول نظامی رژیم صهیونیستی گفت حماس و دیگر گروه های فلسطینی قادر به شلیک روزانه ده ها فروند موشک گراد به طرف شهرک عسقلان و اطراف آن هستند.