آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
خبر
۶

صحت 70درصدی اطلاعات فرم های اقتصادی خانوار

رییس مرکز آمار با اشاره به اتمام 95درصد از فرایند راستی آزمایی فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار، گفت: بر اساس نتایج حاصله 70 درصد از اطلاعات ارائه شده از سوی مردم درست بوده است.

محمد مدد در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: تاکنون کار بررسی و راستی آزمایی 95 درصد از فرم های اطلاعات اقتصادی خانوار به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: بررسی های به عمل آمده با همکاری پایگاه های اطلاعاتی حاکی از صحت بیش از 70 درصدی اطلاعات ارائه شده در فرم ها است. به گفته رییس مرکز آمار کشور، این نتایج به زودی در اختیار کارگروه تحول اقتصادی دولت قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب امکان ارائه آن به تمام مردم وجود دارد. وی افزود: آن دسته از اطلاعات مردم که نادرست بوده است با حضور مجدد خود آنها و پاسخگویی دوباره به سوالات تصحیح خواهد شد. مدد در ادامه اعلام کرد: جلسات مرکز آمار با بانک مرکزی، برای تعیین مرجع رسمی آمار کشور، با ریاست پرویز داوودی، معاون اول رییس جمهور، در حال پیگیری است و به زودی نتایج مناسبی به دست خواهد آمد. وی همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه نرخ بیکاری پائیز، گفت: نرخ بیکاری پائیز در اواسط دی ماه اعلام می شود و بررسی ها در این زمینه هنوز ادامه دارد.