آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
خبر
۸

ارائه گزارش تفریغ بودجه 86 همزمان با بودجه 88

رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: در تلاش هستیم همزمان با بودجه سال 88 که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود، گزارش تفریغ بودجه سال 86 را در اختیار نمایندگان قرار دهیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه این گزارش چگونگی عملکرد و تخلفات دولت از بودجه سال 86 را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد، افزود: این گزارش به نمایندگان کمک می کند تا در خصوص بودجه سال آتی بهتر و کارشناسانه تر تصمیم گیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اولین باری است که گزارش تفریغ بودجه همزمان با بررسی بودجه سال آینده کشور در اختیار نمایندگان قرار می گیرد، افزود: دیوان محاسبات از حدود 300 بند بودجه سال 86 تاکنون 40 بند آن را در قالب گزارش تفریغ این بودجه آماده کرده است و قصد دارد همزمان با لایحه بودجه 88 که تقریبا دو هفته دیگر به مجلس ارسال می شود، آن را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

رییس کل دیوان محاسبات کشور سپس با اشاره به گزارش این سازمان به رییس مجلس در مورد چگونگی عملکرد دولت در اجرای تبصره 13 و تخلفات وزارت نفت و شرکت ها تابعه آن ، گفت: ارائه گزارشات متعدد به مجلس جز وظایف دیوان است، لذا ما بسیاری از موارد را بررسی و پس از جمع بندی نهایی در اختیار رییس مجلس و در برخی از موارد در اختیار رییس کمیسیون برنامه و بودجه قرار می دهیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: گزارشات مذکور نیز نمونه هایی از گزارش های دیوان محاسبات است.

وی با بیان این که مجموع گزارش دیوان محاسبات در مورد نحوه عملکرد و تخلفات از بودجه های سالانه کشور در گزارشات تفریغ بودجه سالانه گردآوری می شود، افزود: در برخی از موارد همچون بحث تاخیر دولت در اجرای تبصره 13 قانون بودجه سال 85 و یا مشکلات وزارت نفت و اضافه مصرف منابع بابت فرآورده های نفتی، دیوان محاسبات این موارد را از دل گزارشات بودجه سال مورد نظر بیرون کشیده و در قالب گزارش هایی جداگانه به رییس مجلس ارائه می کند.