آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۶۹۹
صنعت و معدن
۳

آمریکا، فرانسه و انگلیس در نمایشگاهی در کیش

اولین نمایشگاه بین المللی صنعت تجهیزات بیمارستانی کشور با حضور 155شرکت داخلی و 64شرکت و نمایندگی خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، چین، ژاپن، سوئیس، فنلاند، ترکیه، ایتالیا، انگلیس، اسپانیا، فرانسه، سوریه، برزیل، ایالات متحده آمریکا، تایوان، هلند، دانمارک، اتریش و هند در کیش برگزار شد.

علیرضا زالی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: صنعت تجهیزات بیمارستانی کشور اگر چه دارای مشکلات خاصی است، اما پیشرفت خوبی داشته است.

وی در رابطه با استهلاک تجهیزات افزود: باید با نگاهی عمیق تر به مساله بپردازیم و به خصوص در بیمارستان و مراکز خدمات درمانی دولتی، سیستم نظارت و نگهداری تجهیزات را به طور جدی پیگیری کنیم. قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش صنعت تجهیزات بیمارستانی گفت: با تسهیل بوروکراسی اداری، ارائه تسهیلات بانکی و حمایت های لازم از بخش خصوصی، اطلاع رسانی شفاف و دقیق در جذب سرمایه های نرم افزاری و سخت افزاری داخلی باید تلاش کنیم از واردات کالاها و تجهیزات بیمارستانی جلوگیری کرده و بر توانمندی های داخلی بیافزاییم. وی ادامه داد: از آنجا که وظیفه اصلی سازمان نظام پزشکی، صیانت از حقوق بیماران است استانداردهایی که سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به تولیدات داخلی می دهد، الزام به رعایت حداقل های کیفیت است در صورتی که اگر بخواهیم بر اساس سند چشم انداز به عنوان برترین کشور منطقه باشیم لازم است شرکت های تولیدکننده تجهیزات بیمارستانی و درمانی، بالاترین سطوح استاندارد را با توجه به استانداردهای فراملی برای رقابت در بازارهای مشترک در نظر بگیرند. همچنین استفاده از تکنولوژی های جدید، منجر به گذراندن سریع تر دوران گذار در خصوص توسعه این بخش از صنعت می شود.